måndag 28 januari 2008

Om man skulle..

Ta o försöka uppdatera bloggen varje dag. Ha de som mål för 2008.
Min egna lilla dagbok, på nätet.
Förra året hade jag bara 180st inlägg... det är ju en varannan dag ungefär.
Dåligt.
Ovårdat av mig.
Segt som fan o gå upp idag, precis som alla andra måndagar tillomed fredagar.
Skulle va så skönt om man kunde få börja jobba tidigast 8 iaf.
Det känns mer mänskligt.
Men upp o hoppa, ut med hunden, käka frukost o svisch iväg.
Samma sak, varje dag.
Efter jobbet åkte jag till maxi o köpte mat. Fick för mig att göra en paj.
O tro på faan att den blev god! Jag är riktigt nöjd!
Gjorde pajskalet med grahamsmjöl. Sen hade jag kyckling, sånna frysta grönsaker -morötter, ärtor o nåt mer, bacon o ost.
Ibland förvånar jag mig själv i köket.
Jag kommer bli en bra mamma en vacker dag :D
Sen köpte jag vanilj yoghurt o frysta bär. Ska börja göra smoothies igen. Gott ju!
Skulle investera i nåt proteinpulver oxå, men visste inte vilket jag skulle ta, plus att jag blev lite dumsnål. Får be C fixa åt mig på nätet. Hon kan sånt där.
Nu är jag nyduschad o doftar som en sommaräng.
Snart kommer Herr Gustavsson på visit. Sånt är kul!

Det var min måndag det.



Tyckte inte alls om den i början, men nu kan jag inte låta bli o sjunga med så fort jag hör den. Den ligger på sån skön nivå, lätt sjungen.
It's starts in my toes, makes me crinkle my nose...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tätare inlägg, trevligt :)

Måndagar kan dra åt helvete... just nu är fan inget bra. Har inte rökt på två dygn - finns stor chans att jag dödar något innan veckan är slut.

På onsdag åker P.D troligtvis (om det inte regnar som fan, jag inte sitter häktad för mord eller är surare och tröttare än jag är nu) till Motala och tränar. Bara hänga på, dax du blir medlem i OG:t och tjenis med schäfergubbarna.

Eftersom jag inte har någon egen blogg så terroriserar jag emellanåt andras bloggar med långa kommentarer. I know U laav it ;)

Nica Hansson sa...

Saker-som-kan-dra-åt-helvette-listan kan göras lååång.
Om chansen är stor att du mördar nån innan veckans slut, bör jag då slå följe med dig till motala på ons? Dvs 2 dagar till av ditt surande o man kan lätt räkna ut hur din mordinstinkt lär va, just på onsdag.
Jag ska nog få dig på bra humör ska du se! Det är ju därför du vill att jag ska slå följe. Mitt fantastiska humör! De bara smittar aaav siiig! Väl mött då, gubbe(n).