torsdag 24 januari 2008

OK vad hände?

Jag fyller 25 iår.
25!!
Var själv tvungen o räkna efter... trodde de va 24 iår oxå.
Jag är en stor tjej nu.
Jag är ta mig tusan vuxen. Hade jag haft barn, villa o volvo nu så hade de inte alls vart konstigt.
Vad hände med åren?
Dessutom är jag stor nog att klara mig själv.
My business.
Men när man har föräldrar som mer än gärna vill hjälpa till o "lägga sig i" så är det svårt.
O de slutar nääästan alltid att Veronica får skuldkänslor o gör som mamma o pappa sagt från början.
Som nu tillexempel.
Visst, de går inte skitsmidigt på mitt nuvarande arbete.
För mig innebär det att jag måste söka nytt, o kommer förmodligen o hitta nåt nytt ganska så snart, om jag så återigen måste hoppa till ett annat jävla städbolag.
"Det löser sig!"
För mina föräldrar betyder samma sak ungefär i stil med att jag kommer dö.
Jag kommer inte få nån lön, gå utan jobb, få sälja allt jag äger o har o leva på nudlar för dom pengarna jag fick när jag pantade burkar, som jag letade upp utanför Mixa Ica Stormarknad.
OM de inte vore för dom så klart. Som såg gärna ställer upp.
Vi har ganska så olik syn på saker o ting, kan man väl säga.
Man mår inte bättre av att nån målar upp ett värsting cenario om ens liv, när man själv knappt tycker grejen är jobbig.
"Tänk om du inte hade oss som ställer upp på dig nu, när du har de så jobbigt"
Nu när jag har de så jobbigt?!
Give me a break! De handlar om ett jobb!
Visst det är inte skitlätt o hitta nytt heltidsjobb som de ser ut nu på arbetsmarknaden... (om man inte vill bli säljare förståss, för sånna jobb kryllar de om)
Men de är väl inte hela jävla världen?!
Hittar jag inte ett heltidjobb, får jag väl gå på timmar o stämpla upp till resten då?
Fuck! De löööser sig!!
O jag är evigt tacksam över att pappa vill gå ut med Abbie varannan vecka. Han hade tillomed blivit sur när jag sa att jag kanske skulle flytta, för då kan han ju inte gå ut med henne om dagarna längre.. haha.
"O hur ska du lösa det då?"
Jaaa, för de första så letar jag ju boende närmre stan, för att de inte ska bli så långt o åka hem på lunchen...?? Det är väl nåt sånt jag har tänkt o lösa den situationen på.
Plus att jag vart så jävla avis på andra kompisar som hyrt hus o bott i, det är min grej. Jag vet det! Kan dom, så kan ju jag. O det här specifika boendet kommer kosta lika mycket som min hyreslägenhet kostar nu, plus att de blir ca 900:- billigare på sommarhalvåret när de inte krävs lika mycket värme/el... men men. De är väl jag som är dumihuvvet då.
Nu skulle jag först o främst ta tag i jobbsökar biten, o koncentrera mig på Abbie. Tydligen.
O TA VARA på att dom kan ta hand om henne om dagarna när jag är o jobbar...
JA!
JAG SKA!
Gaddämnit.
Förlåt för att man är 25 o försöker göra nåt på egen hand.
Samtidigt skulle jag inte kunna förlåta mig själv, om jag flytta till de där jävla huset, o blir arbetslös om några månader o.s.v
Det är ju ingen vidare skojig sits.
O där står dansbands-pappan nöjd o belåten med "vad var det jag sa?" i blicken.
Nej tack du. Känns som jag gjort tillräckligt under den här tiden som gått.
KLart dom har rätt.
En sak i taget.
Men det är inte Nicas grej. Det vet ni som känner mig ;)
"Jag tror jag ska flytta!"
PANG, 1 månad senare sitter man i ny lägenhet. Det är mina takter det.
Men dom har nog rätt trots allt. Även att de inte blir nån vidare förändring ekonomiskt att flytta nu, så kan de ju va skönt o lägga hjärnan på en sak. O inte två.

Till nåt helt annat.
Igår åt jag en semla...
...
...
De ni! :)

Så helvettes jävla god den var.
Brukar gilla vanilj semlor, eller wiener semlor bättre än vanliga. Men den här var en vanlig. Från Maxi's bageri. O små var dom. Alldeles lagom.
Men dom måste pudrat dom med sömnpuder. Sånt måste finnas.
Kollade klockan när jag käkat upp den. 19.25 typ.
Sen vart de svart.
Vaknde 21.55 av Fråga Olle.
Hoppla kerstin?
Gick ut en sväng med Abbie o blev självklart klarvaken. Kunde inte somna om.
Eller jo...men de tog ett tag.
Jätte märkligt.
Hittade inga spöken sen, men Hobbe har fortsatt va knepig... förut tordes han inte gå in på toan... jag kammade igenom hela området men fann ingenting. De måste va spöken. De bara måste av det. Likadan inatt så flög han ur sängen. Han brukar väl gå ner ibland, men inte sådär hastigt.
Så jag fick för mig att nån stog o glodde på oss i dörrhålet.
För det är inte alls lätt o skrämma upp sig själv... nej då.
Imorrse kom jag på vad jag drömde om, när jag väl hade somnat.
Jag drömde nåt ganska erotiskt. Om en person.
Va jobbigt sånt där är. För jag vet att nästa gång jag ser honom så kommer jag blossa upp som en tomat i fejjat :D
För de kändes liksom så verkligt, när jag väl kom o tänka på det. Haha.
Jätte sjukt. För han är nog ingen person som jag tänkt nåt sånt om tidigare.
Men nu såhär i efterhand så... mjaa... mjooo.... eller njeee...han har ju barn o familj o grejer... vad skulle dom säga :P
Roligt det där. Fast ändå inte.
Lutar åt en lugn helg som kommer mig till mötes.
Bowling o dylikt får bli av till nästa helg. Jag peppar mig själv tills dess då!
Pepp Pepp.
Har sålt alla mina grejer på Tradera btw.
(Gud va jag kommer på grejer o skriva om, It will never end I tell you)
Fick 43:- för mina autografer! Haha.
De va de roligaste av allt.
Imorrn ska jag iväg o sola lite tänkte jag. Mår bra av det. My selfesteem grows.. av solbränna!

På tal om Selfesteem.
Här kommer världens bästa låt. (iaf när jag var 15)
(ställ dig upp, lira luftgitarr o sjung med, var inte blyg)


Inga kommentarer: