onsdag 23 januari 2008

I'm freaking out!!

Ok, när jag kom hem förut idag, efter att Abbie o jag vart ute en sväng, så hände nåt märkligt.
De skramla till från garderoben.
"Haha, gud va larvig du är" tänker ni säkert då.
MEN (som Tony Irwing skulle sagt)
Hobbe var ute. Alltså så var de inte han som lyckats blivit instängd i garderoben.. vilket händer både nu o då eftersom han öppnar dom själv, o jag självklart stänger igen dom när jag ser dörrarna öppna. Visserligen ställde jag in "hänga-tvätt-på" ställningen några minuter innan.
Men när jag öpnnade garderoben så såg jag ingenting.
Nu skulle jag precis släppa in Hobbe, som satt där ute på altan.
Öppnar dörren.
Han får värsta fejset o spejar in i lägenheten, vänder om o flyger iväg igen. Precis om om han blivit skrämd.
"WTF? Har Abbie bitit dig, eller vad??"
Nåval så lockade jag på honom igen, o han kom fram till dörren, men inte längre.. vägrade gå in.
Fick tillslut bära in honom o han låg limmad i famnen på mig. Slängde upp han på soffan o han skuttade till fönstret o åt lite.
Men grejen är att han fortfarande går omkring o spejar i lägenheten!!
Preciiis som om de skulle va nån/nåt här som han inte vill träffa på...
Han hoppade inte upp på sängen som han brukar här inne i sovrummet heller, utan ligger nu under sängen o glor.
I'm totaly freaking out!!
Katter är fan läskiga på det sättet... dom ser fan saker som inte vi ser. De kan va knäpptyst i hela lägenheten, t.ex när man ska gå o lägga sig. Helt plötsligt så ställer sig kattfan upp, som om han hört nånting.
Ok, I'm gonna go for a ghosthunt now...
Let you know later if something pops up.
:S

Inga kommentarer: