måndag 14 januari 2008

Tänk...

Om man va asbra på poker. Då skulle jag nog tagit en timma nu o spelat in lite marravax.
Besiktningen gick med andra ord inge vidare.
Nåt broms skit ligger emot på ena hjulet som det sig inte bööör.
Han sa att de kunde räcka med att smörja upp. Men har de legat emot längre tid så bör de ju ses över.
Plus att de snart är dax för storservice (10 000mil) vilket inte kostar pepparkaka.
O Nica var inte alls så händig som hon trodde sig vara när hon den där dagen för en litet tag sen fick för sig att byta glödlampa själv på sin bil.
(världens längsta mening)
För den satt tydligen inte rakt, så de stråla ner i backen.
Inte så svårt o fixa, men en snärt på fröken" jag-kan-själv"-s självförtroende näsa.
Känns som de får bli en service på en gång, så man slipper plocka ihop bilen del för del en vacker dag när man är ute o söndagsåker.
D.v.s att jag kommer fortsätta vara pankipung lagom fram till ...midsommar kanske...2009.
Ibland suger livet så fruktansvärt hårt.
Varför jobbar just jag som är så jävla normal, på ett ställe där alla är typ idioter, konstiga, stumma o fula...? Är de här nåt jävla straff från ovan eller?
Jag vill helt jävla ärligt bara dö halal. Om en kvart!
Kollektivt självmord:
Plats: Pickhults Göta Kanal.
Tag ej med kläder efter väder. Vi ska frysa ihjäl o drunka...
Come! Gather!
O så damp de ner ett kuvert i min lilla brevlåda. Så var de dax o pynta in till tandvårds-abonnemanget igen. O då är den stora frågan. Ska jag?
Man betalar ett fast belopp o får gratis tandvård i 2 år.
Man blir bara kallad en gång/vartannat år. Sist jag var där har jag för mig att jag inte hade några hål. Men då borde mitt fasta belopp ha sjunkit, o de hade det inte.
Betalar jag inte in så vet vi ju allihopa att jag får akut ont i alla tänder jag har o måste laga minst 5 styken, plus en tandröta, o 5 rotfyllningar. O punga ut det på rak arm blir väl i runda slängar 1 miljon. O då skulle jag skjuta mig i huvvet.
Så för o förhindra att jag gör det så borde de kanske på nåt sätt vara smartare o betala 1300:- nu. Så lipper jag både oroa mig, o dö.
Heaven or hell.
Pest eller kolera?
Abbie var ute på långpromenad med Anna idag. De gick tydligen hur bra som helst. Hade mött några barn som ville hälsa på henne, o hon älskar barn över allt annat o blir hur stissig som helst. Mammorna hade stått i kör o ljudat " åååh vilken söt huuuund!"
Jag vet. Menar väl ingenting med det... :P
Sen skulle Abbie o jag ut på fotbollsplan o träna lite lydnad. De gick bra!
Tills hon hitta en gammal banan.
Den ville hon ha.
Den skulle hon ha.
Så matte sprang efter o försökte förhindra skitungen att glufsa i sig den.
De gick inte alls.
Abbie tyckte de va jääääättte kul att jag sprang efter.
Efter många försök av att lugnt försöka närma mig, låta rolig, springa åt annat håll, muta med godis.. you name it, så fick jag iaf tag i henne.
Då gick vi hem, för matte vart sur.
Tålamod? Jag?
När halva ens dag består av att man ser sur ut o vill mörda nån så är de svårt o komma hem o va sprudlande glad när kreaturen inte lyssnar.
Nog om detta!
Det är nån här inne o läser som bor i Staffanstorp. Jag tror jag exploderar! Haha.
"Tiffany Persson från staffanstorp"... I just love it. Hej föresten :)
Mamma tycker att jag ska hitta en kille med mycket pengar.

Hur blev hon uppfostrad egentligen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nog säkrast du betalar ditt tandvårdabb. Annars kommer "Murphy´s Law" omedelbart träda i kraft.
Personligen skulle jag inte abbonnera på nån sån skit. Folktandvården är skit och jag har aldrig hål i tänderna :D

Halalslakt låter lockande, finns det fortfarande platser? Orka jobba... dra åt helvete. Arbeit macht frei? Inte alls jag avskyr att behöva lyda under en chef och anpassa mig efter andra jönsar, leva efter bestämda tider. Jag KAN INTE passa tider. Snälla bloggen hjälp mig! :)

P.S Det är inte han som kallar sig Daddy som har skrivit inlägget som är med i filmen.. ehh.

Nica Hansson sa...

YES! Lite blogg i blogg! Inte ofta man saknar nåt man tidigare föraktat...hmm? Jag är en jävel på o passa tider, de har dansbands-pappan slagit in i huvvet på mig.
Let me know, så ska jag personligen släpa dig dit du ska, i tid.
Mot nån slags betalning, ofcourse.

Du kanske borde skaffa tandvårdsabb till dogger då? ;) Det växer ju inte ut nya tänder har jag hört... *host*

Anonym sa...

Tycker du ska lyssna på din mamma;)