söndag 6 januari 2008

Jobb

Tänk om man kunde hitta sitt drömyrke?
Nåt man verkligen såg fram emot varje dag när man vaknade.
Tänk er själva...
Vakna på morgonen lite halvtidigt sådär, kanske runt 7-8.
Gå en sväng med hunden. Klä på sig sina PRIVATA kläder! Koppla på abbie o sladda iväg till jobbet, dit hon får följa med såklart.
Komma dit o veta att där väntar roliga arbetskamrater som man kan jiddra o skoja med hela arbetsdagen, samtidigt som man gör nånting man tycker är kul.
Efter 8 timmar, som känns som 4, så får man åka hem igen. Då skulle jag gladeligen kunna ta med mig lite arbete hem o jobba med under kvällen utan sura miner.
O nästa dag väntar ännu en underbar arbetsdag.
O ibland på fredagarna kanske man tar en afterwork, den där sköna gemenskapen.
Hur skönt skulle inte de vara?
Nån som har det så idag?
Lyllo dig, if so.
Som dom på Miami Ink. ( jag vet, jag är addicted)
Kommer in till sin lilla workshop, jobbar med 4-5 sköna snubbar o har kul hela dagarna, träffar nya människor, känner sig allmänt nöjda med att dom kan förgylla nån annans kropp med nåt vackert... Jag är iaf avis.
Jag ska ut o hårdleta iaf. En sak som är säker.
Fyller fan 25 iår. O har jobbat som freaking städerska i 5 år. De är inte rimligt.
Inte rimligt nånstans.
Nu är de dags.
Det är ju det jag säger - 2008 kommer bli ett fantastiskt år! :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Utbildning kanske är rätt början? ;)