torsdag 31 januari 2008

ATT jag har...

... en försmak till att alltid uppdatera min blogg runt den här tiden på dygnet.
Låt oss göra även detta till en tradition!
Let's!
Av en anledning idag kom jag o tänka på det roliga som min vän Anna en gång utbrast.
"Vi spanar, vi spejar"
*HAHA*
Funniest thing ever.
Jag garva för mig själv, när jag satt där o tänkte :)
O från nåt glatt till nåt helt annat.
Kommit på att jag är så förbannat emot den nya regeringen.
Dom kan fara åt helvette.
In på listan med dom!
Varför ska vi nu inte få stämpla upp till heltid?
Va? Vadan detta?
Jag har jobbat heltid så länge jag har jobbat istort sett. OM jag väljer att byta jobb o inte får heltid, klart som fan att jag ska få stämpla?? I ett år iaf?
Va fan betalar jag annars in till A-kassan?!
O dom som är rika blir självklart rikare.
Vissa kan få gå med 2 hela löner under ett helt år för att man byter jobb, det är helt ok alltså?
Ett års uppsägningstid?
VA?!
Hur fan fick ni det o gå ihop?
O skulle jag mot all förmodan lyckas bli arbetslös så får jag inte längre stämpla upp till 80% av min tidigare lön, utan typ 65% eller var de var.
SJUKT!
Jag ska spotta på er när jag ser er. Jävlar! Nu svär jag!
O nu över till nåt helt annat.
Tydligen har jag blivit lurad av "männen i dom blå", kan vi kalla dom.
Min blivande karl har alltså lurat mig.
Min bättre vän med koll på det mesta skall imorgon dag ringa o skälla lite, i förhoppning om återbetalning.
Det gillar jag!
Man ska ställa upp för sina vänner!
Som tack kommer han att få någonting bra. Någonting värt "mödan".
(efter 4 dagar utan rök är han mer än nog tacksam för att få tömma mördar sinnet på nån)
Jag föreslår en körv o en pucko.
Raggarballe med svängdörr!

Nu tvättar jag.
Det är bra o göra ibland.
Särskillt när krokarna på dörren börja välla över av kläder som helt plötsligt blev "hundkläder" som man inte behöver tvätta lika ofta eftersom dom ändå blir så skitiga.
As lång mening!

Igår hjälpte Gustavsson mig att skriva CV. Han är bra på o förmulera sig den där karln.
Bra o ha till hands!
Så nu jävlar ska jobbena bara regna in. Folk står i kö för att anställa mig!

Kollade lite på en lägenhet i malmslätt förut. Fast bara utanför. Ska se mer av den i helgen.
Jag är PÅ!

Tvätt var det ja! Hepp Hepp!

Konitshiwaaa bithceeeeees.

1 kommentar:

Anonym sa...

*hahaha* "vi spanar, vi spejar"! Den hade jag nästan glömt! =) Ommmm man skulleeee ta en vecka i ayia napa igen typ imorgon ;-) Hörsch!