måndag 7 januari 2008

Måndag med flyt som vanligt.

Vaknade som jag skulle.
Kom ut o iväg med hunden som jag skulle.
Mötte en gammal tant i trappuppgången som hade med sig ett lass med tvätt o var förståss påväg till just tvättstugan. Smart o tvätta tidigt. Men jag skulle nog hellre föredra o tvätta sent. Som jag tänkte prova på lite senare ikväll.
När vi hade gått klart vår promenad o närmar oss porten igen så slår det mig.
"FREAKING FUCK FEJS! Har ingen nyckel med mig...!"
Säkert 3'e gången i ordningen som jag lyckas med denna bravad. Dock har det varit nån annan hemma hos mig 2 av dom tillfällena så då behövde man bara kasta en stenbumling på rutan så va de löst. En annan gång fick jag snällt stå o vänta tills porten öppnade kl 06.00.
det är även det klockslagen som jag brukar dra mig utåt bilen o köra till jobbet.
Men i samma sekund som det slog mig att jag inte hade nån nyckel så slog det samtidigt mig ( de slåss som fan) att lille tanta säkert är kvar i tvättstugan.
Här kommer en rolig grej. de måste va charmigt o va senil.
När jag kommer ner så knackar jag på dörren.. ingen hör, ingen öppnar. Jag hör hur 2 tanter står där inne o pratar.
Knackar lite hårdare, ville ju inte skrämma slag på dom stackarna.
Förtsätter lyssna på vad dom pratar om, eftersom dom tydligen inte hört mig knacka nu heller. Då slår det mig (IGEN!) att dom står ju o pratar om mig :)
"Ja den där flicka som har den bruna hunden vettu, ja hon brukar flina sååå daaant när jag släpper in katten åt na' iblann"
Skrattade lite för mig själv o tog mod till mig att knacka rejält hårt på fönsterutan tillslut. Då öppnade tanten. Hon såg ut som ett frågetecken.
-"jaha?"
-"jo hej, jag klantade till det o glömde ta med mig nyckeln innan jag gick så jag kommer inte in genom porten nu!"
-"jahaa....?" säger tanten som fortfarande ser ut som ett frågetecken.
-"jaaa, vi bor ju i samma trappuppgång du o jag? Skulle jag kunna få låna nyckeln en snabbis så springer jag tillbaks med den så snabbt jag kan?"
"Ja nu ser jag ju, haha, vi pratade just om dig, jo men jag ska ändå hem nu så jag gör dig sällskap upp"
*haha* Snacka om o va antingen småblind, eller bara rent av glömsk.
Det roliga med den lilla promenaden upp till porten var väl att Nica kände sig allmänt superstressad, samtidigt som jag hade sällskap av en gammal gammal tant med rullator. Det gick ju inte i 180 precis...
Men efter många om o men så öppnades iaf porten o jag kunde köra mitt "sleva-in-frukost-samtidigt-som-man-fixar-håret-o-sminkar-sig-rejs"
Kom in till jobbet i tid, o allt var frid o fröjd.
Tills jag fick morgonens dom att jobba med herr stum/döv/dum åter igen.
Samhällstjänst!
Oh well. De va väl min morgon, i ganska så exakt utförlig beskrivning.
Gick en sväng med mamma-anna när jag kom hem, o sen vidare hem till henne.
Fick ju se lill Kajsa i full proportion nu, har bara sett henne i vagnen innan. Vilken söting!
Har huvudvärk som ligger lång inne o värker, snart bryter den väl ut, o jag har inget knark.

Shit azzå.

Inga kommentarer: