söndag 27 januari 2008

The life of a Blogger

Mååånga undrar hur man kan sitta o skriva blogg varje dag.
"Hur kommer du på saker o skriva?"
"Du vet ju inte vilka som är inne o läser"
o.s.v.
Jag är uppriktigt sagt besviken på en massa folk som inte bloggar.
Finns ju massor i sin närhet som jag gärna skulle vilja veta mer om.
Jag tycker det är befriande att blogga.
Jag är ganska så öppen i det jag skriver, vilket kan kännas konstigt för vissa att läsa kanske, eftersom jag alltid är en sån glad o social människa utåt sett.
Men det är nog därför jag trivs med o skriva saker om mig själv, på nätet, där alla kan se.
Det är lite spänning, samtidigt befriande.
De roligaste är när man ska berätta nåt för nån, o man får svaret "Jo jag vet, läste det i din blogg"
Folk som man absolut inte visste var inne o läste.
Som sagt.. ni är.. (ska kolla) 45st som är inne o läser kontinueligt (krångligt ord som stavas fel)
38st har vart inne än så länge... ska räkna hur många som jag själv vet är inne o läser...
mjaaa, kan väl komma upp till 10 vid namn iaf.
Det är alltså 35 pers till varje dag här inne o läser, som jag inte har en aning om vilka ni är.
O här sitter jag o blottar mitt liv för er. Vilket tydligen verkar vara till belåtenhet :)
Men jag vet att jag har några hängivna fans, som även är inne på en viss annan's blogg oxå. Vi har nog på nåt sett snott varandras läsare. Jag finns ju med bland hans kommentarer, så jag drog väl på mig den lasten själv kan man väl säga. Eller ja.. shyrre shysst o kalla er för "last" :P
Skulle verkligen uppskatta om ni kunde länka till era bloggar om ni har några. Själv följer jag väl ungefär bara en 3-4 stycken.
Dvs ni behöver inte namnge er själva... bara länka till er blogg *hah*

Så älskling, hur har din dag varit?
Jo tack.
Åkte iväg med mamma till ÖB. Ett ställe där dom har allt mellan himmel o jord, där jag kunde släppa henne lös en stund, så hon blev nöjd. Människan ska kolla på allt. Jag menar ALLT. Förstår verkligen var jag fått min klåfingrighet ifrån (har väldigt svårt att gå förbi nånting färgglatt utan att peta lite på den/det först) Varenda kartong va hon o rev i.
"Jaha, vad är det här då?"
"...det är en jävla vattenblandare mamma, behöver du verkligen en sån...really??"
"Va fin den va..."
Jag har svårt att hålla humöret uppe med henne. Men det är bra mental träning.
Sen är hon lite dumsnål oxå.
"25kr för en handkräm?... de tycker jag va lite dyrt, ne å får de va"
Veronica himlar med ögonen o går vidare.
Själv lyckades jag handla för 200pix... vet inte hur de gick till.
Lite tvättmedel, rengöringsmedel till golven, dricka, leksaker till Abbie (P.daddy JAG VET VAD DU TÄNKER... o de stämmer, dom höll inte dom heller) -bra o ha saker helt enkelt.
Sen åkte jag hem till dom o åt mat.
Var så jävla high tech att jag la över mitt cv från datorn till mobilen, för att sedan kunna slänga över den till pappas dator via blåtand.
Ni behöver ju inte tro att de skulle gå.. neej då. Varför skulle de ha funkat? Det är ju Veronica som tror att hon är smart.
Pappas blåtand ville inte ta emot, o de va nån gammal jävla programvara så de gick inte o komma åt min mobil heller. Förde över skiten till pappas mobil, för att sedan lägga över det med hjälp av sladd. Men de funka inte heller, eftersom CV't la sig i inkorgen för sms, o av nån utgrundlig anledning så fanns den inte där när vi skulle skicka över den. Hepp!
Helt otroligt tråkig läsning. Men så var det iaf.
Kom hem. Gick en sväng med Abbie. Hon tröttnar aldrig på snö. It's the best thing EVA!
Nu har jag druckit alldeles för mycket fanta (peee-alert) o kollat på "Life of Ryan" på MTV. Han är het. Med de vore som nåt slags barnarov. Ibland önskar jag att jag bodde i amerikat. Jag tycker dom är så mycket mer avslappnade där. Lättare o uttrycka sig.
Jag ska iaf nångång under min livstid besöka Miami o sånna ställen. Totaly.
Fattar verkligen inte varför vissa har så himla svårt att växa upp. de liksom kryper i mig o jag vill bara ta tag i personen i fråga o skaka om. Wake up ffs! And smell the fucking coffee!
Det var allt för den här dagen.
Snart ska jag kolla på Singing Bee o sjunga rätt på varenda låt. För det är jag bra på.

Wanna challange me?

1 kommentar:

Anonym sa...

heej :) var verkligen länge sen vi sågs, skulle va kul o ses snart så om vi går ut nästa helg måste vi höras av! hoppas allt är bra med dig :) *kram*