fredag 25 januari 2008

Piiuu, helg all over again.

Inte för att veckan har känts lång, men ändå.
Alltid skönt med ledighet. Inge jobb i helgen heller.
Har jobbat idag. inget konstogt med det. de konstiga är väl att chefen har lagt till nån snäll attityd mot mig.. eller så är de bara jag som fått för mig.
Hur som helst så ska jag bort därifrån, inom en snar framtid,
sökte en massa jobb när jag kom hem.
oseriöst.
D.v.s gå in på företagens hemsida o lägga in CV under flikarna "börja jobba hos oss!"
Ringde några ställen med, men fick inga positiva svar.
Ska skicka ut en massa ansökningar nästa vecka o höra av mig till dom lite senare.
Ska ligga på som bara fan.
Pratade med A om jobb, o de slog mig att jag nästan skulle tjäna bättre på o jobba 75% i tex butik eller där man får mycket OB på kvällar. För sen får jag ju stämpla upp till heltid. Inte mig emot.
Längtar ju faktiskt tillbaka till butik... ett jobb där man kan få gå i sina privata kläder!!
Konstigt att jag sa precis tvärtom när jag väl jobbade i butik:
"Fan va skönt de skulle va med firma kläder!"
*haha*
Nica - aldrig nöjd.
Som i ett nötskal.
Köpte med mig smörgåstårta hem idag. Nåt jag kan äta tills jag baxnar. Så jävla gott!
De är så de kn... i munnen *host*
Eller vad säger du Mr Gustavsson? :)
BLev tokförbannad på Abbie när jag kom hem. ytterligare en toffla har fått sätta livet till. Denna gång en duntoffla. Dun i heeeela sovrummet.
Gaddämnit!
Säg för fan inte att du börjar få tristess av o bli lämnad om dagarna... de skulle bara fattas det... :(
Får köpa på mig lite nya leksaker/bitgrejer som hon kan sysselsätta sig med under tiden jag är borta.
Var borta o sola förut oxå. Skööönt. Love it.
Tror jag brände mig en smula... men de går ööver.
Imorrn är de hundträning i norrpan. Spännande! På många sätt o vis...
Många som kommer. Till skillnad från dom gångerna jag vart med förut.
Många nya rookies, precis som jag!
Hoppas de inte kommer kännas lustigt bara... vill ju de här. De va ju liksom meningen...
I vilket fall som helst så drar ju lydnaden igång nångång i mars, så då kommer jag kanske inte dyka upp lika ofta...
Den som lever får se.
Va trist det är när man köpt hem en massa gott, o sen när man väl sjunkit ner i soffan o börjar äta så är de inte alls gott... what a waste.
Imorrn ska jag nog hänga gäng med T. Det blir trevligt. Länge sen jag såg han nu.

Lite clawfinger på det.
Denna låt får mig konstigt nog att tänka på M.
Kommer du ihåg? :)


Inga kommentarer: