fredag 11 april 2008

Fy tusan så dåligt

Läsarantalet har minskat med 10 pers.
Herre min je.
Aja. Skiter väl jag i :P
Skriva blogg var de ja.
Kommer bara ordbajsa idag för jag har inget vettigt o komma med.
JO!
Jag kan skälla lite på alla dåliga bilister i den här stan.
OMG!
När man åker in i en rondell, o ska åka raktfram, så behöver man INTE blinka först åt vänster ( för att kurvan går åt det hållet, jag har redan sett det) O sen åt höger (för att visa att man ska ut ur rondellen)
HEMSKT förvirrande o det ser fruktansvärt oproffsigt ut!
Våldta inte blinkersen, ever, damnit!
Vad hatar jag mer?
Jo, dom som ligger i 70 på 90 väg förståss. Dom borde få ett nackskott i pannan - rätt av barre! Dödssynd är det. Jag vill bara mosa in bilen i arslet på dom, kliva ut bilen, springa bort till 90 skylten o slita med mig den för att sedan slå den i huvvet på föraren.
ÄR DU BLIND?!
När man åker bil såpass mycket varje dag som undertecknad gör, så irriterar man sig på det mesta. Själv är jag ingen höjdarförare heller kanske. Siktar in mig på cyklister, kör först- tänker sen. Men jag har inte vart ivägen för nån iaf!
Häromdagen åkte jag till norrpan på morgonen, i vanlig ordning. 2 av 5 dagar i veckan är jag oftast APtrött. O dum som man är så excisterar det inte att åka av vägen o gå ur o hoppa o skutta lite när man känner att man håller p o somna... nej nej. Bättre o köra så man kommer fram snabbare. Många av dessa dagar kör jag lite kurvigt... från höger till vänster körfält, även in på dom där räfflade ytorna som ska få en o vakna. Asjobbiga är dom! tydligen denna dag var de nån som legat bakom mig ett tag o funderat på vilken jävla idiot som sitter o kör i den där röda firmabilen. Tillslut åkte han om mig o höttade med näven åt mig :D
Jag vinkade tillbaka :P
Jag respekterar inte bilkörning längre. Det har blivit för vardag att jag inte ens orkar rycka på ögonbrynen när nåt galet är på väg o hända. Haha!
What a mess.

Ibland blir jag glad när de plippar till i fånen. O ibland blir jag fundersam. Jag vill ju alltid ha en grund till saker o ting. "Varför" är en återkommande fråga. O så försöker jag lista ut om de finns nån tanke, eller plan bakom messet. Oftast kommer jag inte fram till nånting. Som vanligt. O man har ju på tok för mycket stolthet för att sänka sig så lågt till att fråga rakt ut. "Tänk om" ju? På senaste tiden har jag iaf inte fått nån rätsida på många saker. Ibland undrar jag om "den" tänker som jag, eller om de ligger på nån helt annan nivå. Man undrar ju, trots allt. Men är för stolt (läs feg) för o fråga. Oh well. Kul att de händer lite iaf, I guess.

Nu ska jag hoppa in i dusch. Sen försöka få tag på Mr T.

Thank God It's friday!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Thank God It's friday!
En resturante kedja som jag verkligen måste rekomendera bloggerskan!

Lappfjallan sa...

Man behöver väl bara blinka när man ska UR cirkulationsplatsen?(rondellen är det i mitten sa en vän till mig när jag typ frågade vilken rondell jag skulle till...han är trafikingenjör)
Ganska långt ord...Cirkulationsplats\en..Låt oss helt enkelt säga:Rondell!

Anonym sa...

ja ush för folk som inte kan köra bil i typ rondeller..
Och sen har vi dom som inte blinkar alls..det är oxå störigt

Anonym sa...

Bra skit - mer text, mindre musik!

Hmmm... köra på räfflorna?

70 på 90-väg. Det låter som en bekant, han kör som kärring :D