lördag 19 april 2008

Vilsen i pannkakan

Igår var de holabalo.
Det va faktiskt riktigt trevlig o va ute nykter!
Det funkar. Jag säger de funka.
Hamnade på Hakepi till sist o käkade lite, samtidigt som vi samtalade med 2 trevliga människor.
Var hemma runt halv 3 nångång tror jag.
Vaknade som vanligt aptidigt imorrse. Eller hon va iaf 9, det är ju alltid nåt!
Blev skit seg o orkade inte röra mig efter frukosten.
Skulle ha tränat lydnad med Lina o Inka men de va visst kalas där idag. Alla fyller år! Jag säger ju det!
Så jag tog med mig Abbie o tänkte åka upp till Ljung o gå en sjuhellsikes promenad.
När jag väl kommer upp dit så är det stans himla cykeltävling, med folk o cyklar överallt.
Blev framvinkad av en reflexgubbe med rödflagg, så visst, jag åker väl dit åt då. Känner mig inte så hemma uppe i dom där skogarna, men på nåt sett kommer man ju säkert hem igen.
Tänkte jag.
Svängde av o in på nån väg.
I 1 mil tydligen.
Hoppla. O de va bara skog skog skog överallt.
Sen kom en korsning. Borensberg 14, eller Tjällmo 21. Ville inte till nåt utavdom. Ville ju till pickhult!! Åkte mot Tjällmo. Fråga mig inte varför.
Efter några kilometer så kom jag på att även det var korkat. Så jag vände.
Vägar ute i skogan är väldigt guppiga, o svängiga. Så 2 av mina fälgsidor flög åt hellsingland.
Mycket sexigt med fälgsidor på ena sidan av bilen bara. Tur att sommardäcken snart ska på!
Jag är så godtrogen när jag åker bil. "Närsomhelst kommer de nog en skylt åt de håll jag ska"
Ofta blir de så, men inte alltid. När jag vände o kom tillbaka till samma korsning så stog de "Ljungsbro 11" in på den vägen jag kom ifrån först.
Det är ju alltid en sista utväg va, att vända o åka tillbaka på den vägen man kom ifrån. Men inte alls lika spännande.
Så kanske 2,5 mil senare så var jag åter nere i byn igen. Tog ett säkert kort o åkte upp till Olstorp istället.
Inga jävla cyklar där inte!
Gick 5'an.
Helvettes jävlar va jobbig den är. Backar upp o ner i 90graders lutning. PIU!
Det är så mycket lättare med sällskap o 90% damp.
Nu när det är avklarat så slår klockan 2.
Det är ju inte mycket alls.
Men hungrig är jag så jag ska nog äta lite.
Sen vet jag inte alls vad jag känner för ikväll. Inte alls vet jag.

Skulle dät innte va ass jobit ommann värklien innte kunnde stavva?
Tenk va svort dä skule va å lässa dett her då!
Annalffabett - väm fann kann stavva til dä årdet?

Aja, nu tjörr vi pritmarej.

Inga kommentarer: