fredag 25 april 2008

O så var de dags igen

För ännu en fredag.
Denna underbara veckodag.
Jobbat som vanligt idag. Känns rätt pissigt o sotta i en bil nästintill hela dagen när man kan tex va ute o leka med barn, som vissa har privilegiet att göra! Bättra på färgen redan!
Jag måste sola solarie jag. hoho. Ska ta mig en sväng bort snart tänkte jag. Sen får de bli ett par 2-3 gånger i veckan som kommer. Kan ju inte åka på kyss-kryss blek som en ipren heller.
Nej de går då rakt inte, säger jag! Det är de jag säger.
Åkte hem på frullen för o hjälpa moder med att rasta hundar. De va en trevlig liten promenad vi hann med jag o mor. Hon är så söt när hon går där med hunden i kopplet, o handen högt upp i skyn, haha! När jag kom in till jobbet igen hade alla åkt. Tack för den televerket! Fick hoppa in i gutten o fick istället glida runt med honom på stan. Inte mig emot. "Tanka lite sen när du är klar" sa chefen. Tanka? Neeej. Vi tvättar bilen istället, o köper en glass :D
Han va ju full med fågelskit! Jävla färg de där.. ljusblå. Va de samma med den silvriga jag hade. De gnistrar o blänker väl så fint att dom bara MÅSTE skita på den. Idioter till flyfän.
Men nu är han fin igen.
Efter jobb var de dags o inta ikano. Köpa present till fader som fller på söndag. Många år blir han. Fingrarna räcker inte ens till.
Ringde till bror o vi kom på en bra grej. Parfym o deo. Du luktar illa gubbe! :D Skämt o sido.
Passade på att springa in på willys o handla lite mat oxå. Ikväll blir de taaaacos. Nyttig o god mat, jo jag tackar ja!
Köpte chips oxå. Jag har inte gillat chips på länge. Kan bero på att jag o min fd sambo jämt åt chips förr. Bästa wicked combo'n ever var Fresh Island dip och Franska Öter chips, som tyvärr inte finns längre... säsongs grej tror jag.
Annars är de sourcream onion som gäller, även ikväll!
Så mycket intressant har jag att skriva om idag, som ni ser :P
Kom iaf tillslut hem till pickhult. Sadlade om ponnyn o baby o drog iväg på långpromenix!
Börjae vid kanalbanken, sen vek vi av in i kohagan o där fick dom skutta loss lite. Sen gick vi på stora vägen hem. tänkte att baby kanske behövde lite "stadsträning" .. eller "byträning". Bussar, cyklister, mcknuttar, bilar.. ja allt va vi lyckades se.
Nu har dom fått mat o ät mätte o belåtna (yeah right, går de o mätta en amstaff?)
Baby är fruktansvärt intresserad av Hobbe, han är däremot lika förbannad på henne fortfarande. " Va tar du hem för jävla djur!" tänker han nog...
Nu ska jag betala räkningar. Känner att jag redan har handlat för mycket, SKA hålla i plånboken nu. Banne mig!
Sen vill jag även tacka Anders för erbjudandet om att bo i hans hus på övervåningen mot ett hand/blåsjobb. Gräset fick jag även klippa. Very funny Mr G ;P
Annars inga svar på "Hus på landet sökes" annonsen.

Trevlig fredag!

Inga kommentarer: