torsdag 24 april 2008

Hoppla vilken dag

Underbart väder. Lika bra att njuta till fullo, det ska tydligen bli fulare till helgen. Som alltid. Bara för att man är ledig. Helsikke!
Tanken vara tt jag skulle fälla ut badenbaden på altanen när jag kom hem, o sola lite. Njuta rätt allmänt.
Men började med en promenad med hunden. Efter några minuter ringer C o vill även hon hänga på. Hopp o iväg hemmåt igen. Var ändå tvungen o byta till t-shirt. Tokvarmt ute ju!
Vi gick en lång prommis. Men blev svett. Det är fräscht.
Kom hem o var tok hungrig. TADA! Mamma hade ställt matlåda i kylen. Guldvärt! Fisk o potatismos... låter som en konstig blandning kanske men de är faktiskt asgott. Vissa saker är hon en hejjare på o laga, den där mamman.
Sen somnade jag. Så rackarns typiskt. Hade öppnat altandörren iaf. Så de bblåste lite kallt, men då minns jag att jag kurade ihop mig lite extra o la mig bara ännu skönare i soffan.
Vid halv 7 ringer fånen.
Det är Isabell som är lite veckovill o just kommit på att det är torsdag, o att dom ska ju åka till halmstad imorgon! :)
Iväg med mig för o hämta upp Baby som vi ska leka med medan dom är borta.
Blev kavr där nån timme. Vilken härlig familj!
I just love them. Sånt där förhållande vill jag ha. Skratt o stoj... kanske är jag inte lika dominant som frugan i det huset, men ändå. Nånting sånt ska de va!
O ungarna är ju tokhärliga. Lill bebisen kröp omkring i 110km/h. Upp i famnen på mig o över ben o hundar, haha. O Hannah är lillgammal till tusen, så sköna kommentarer. Hon hade ont i ryggen sa hon "Det är inte lätt o bli gammal du!" Sa jag till henne. Då nickade hon o blinkade samtidigt som vi "vuxna" gör när vi samtycker. Det har hon nog sett mamma o pappa göra :)
Nu har jag iaf två amstaff bruttor i vardagsrummet. Gud va Baby är liten jämfört med Abbie. Som två olika raser alltså. Hade jag fått välja hade jag nog helst velat att Abbie sett mer ut som Baby i kroppen. Men det är väl lite charmigt att Abbie sticker ut från mängden oxå. Skulle inte byta ut henne för allt smör i småland (ni vet hur mycket det är va?)
Imorrn ska jag jobba o gläjdas över att vara rik återigen. Man hinner nästan inte gråta över att vara fattig, när tiden går så fort!
Den här månaden ser ljus ut iaf, lite pengar in på sparkontot tillomed. måste ta tag i min ekonomi. Behöver nån som slår mig på fingrarna!
AJA BAJA NICA!
"Det kostar pengar, Du veeeeet!!" Som Tobbe skulle sagt.
Helgen ser tom ut. Fast ändå inte när man börjar fundera. Imorgon är de lugn hemma kväll som gäller. Lördag är de upp o jobba några timmar. Se iväg på hundkursen, då med två hundar! Spännande! Sen tom planering på kvällen. KÄnner för en grill om vädret inbjuder. Söndag fyller pappa år så då är de kalajs.
Sen är de tamigtusan måndag igen.
Anna skrattade åt hur jag pratar i videobloggen. Det kanske det är fler som gör? :)
Jag pratar iaf sådär med mina djur. Det tycker jag är mer sällskapligt!
Lyckades fiffla in en telestund förut oxå! Inte dåligt :)
Såg inte mig själv på Världens Vimmlar Tv. De va ju skönt. Visserligen va jag ju nykter o då brukar jag inte kunna hitta på en massa bus som man får skämmas över. Med betoning på brukar...

Imorrn är de fredag hörrni. Då jävlar ska vi äta.


Mah Sisstaz

Inga kommentarer: