söndag 20 april 2008

Härliga söndag

Det har nog aldrig varit så skönt med söndagar, som det är nu.
Förr hade man alltid ågren över att de va jobb imorgon, man kunde inte sova länge, för då skulle man aldrig somna tidigt på kvällen, man ville inte hitta på nånting för då skulle tiden gå för fort o de skulle bli kväll alldeles för snabbt.
Men ta mig tusan!
Under dom kanske senaste 4-5 söndagarna så har jag mått så himla bra o varit så himla nöjd.
Som idag o förra helgen. Vaknar skapligt. Det är finfint väder. Sladdar ut till skriket o hänger gäng o tränar hund i flera timmar, utan att de ens känns som flera timmar. Kommer hem med en heltrött hund o jag själv är oxå nästintill helt slut. Klockan är 6 nu o det börjar bra på tv'n kl7. Helt perfekt!
Igår hände de verkligen ingenting. De va ju lite synd. Synd att de inte va nån lydnadsträning o synd att inte Lina kunde komma med inka o träna med mig. Vet inte vad jag gjorde som fick timmarna att gå. Fast det är ganska så skönt o ha sånna dagar oxå. När man gör praktiskt taget - ingenting. Fast dom has ju med fördel i sällskap av nån som oxå känner likadant. Då är det fulländat. Men lite spontan var jag iaf, hehe.
Hittade ett jättefint litet fritidshus uppe vid hultsjön igår. Hulta ligger vi alltid o pressar vid på sommaren. Brunt vatten = alltid varmt :) Så även badkrukor as my self kan bada!
tydligen ligger huset bara 100 meter från badplatsen. Men.
Alltid ett men.
Det är ju ett fritidshus så jag vet ju inte om man kan bo där året runt. Plus att det inte fanns nån toalett (!!) men det fanns de lov till att fixa. Plus bygglov till att bygga ut altanen. Sånt där förstår jag mig ju inte på, men de finns de säkert andra som man hjälpa mig med isf.
Men jag känner ju mig själv rätt bra så jag tror inte att jag alls kommer o flytta dit. Men man kan ju alltid drömma...
Jo som sagt var jag i norrpan hela dagen idag. team mayhem elite bangade. Jävla fisar. Dock var dom där igår... men spela roll då :P
Vi va nog en 10 pers iaf.
Svettigt som tusan o springa i skogen, men jag ska absolut inte klaga på det fina vädret!
Sen la vi oss i gräset ett tag o tränade "passivitet" haha.
Sen på vägen upp till huset igen blev vi bombarderade av PADDOR!
Fyfan va äckliga dom är! Stora, bruna, knottriga saker som hoppar på en! Flera hundra stycken! (lätt överdrivet)
Hade inte nerver till att fota dom, men de blev en hel del andra bilder iaf. Nån får ju axla rollen som fotschograf!
Undrar om föreningen kan sponsra mig med en fina kamera än mobilkamen :P
Vill verkligen ha en sån där bra kamera. Men jag är för dumsnål.
Lyckades lägga hela underarmen i brännässlor oxå. Det är mindre skönt vill jag lova. Sticks fortfarande trots att de va flera timmar sen. Smorde på lite Aloe Vera. Det är bra till allt, har jag bestämmt.
Känner mig väldigt tråkig som knappt aldrig hör av mig till folk längre.
Förlåt Anna! Speciellt. Känns dom de va evigheter sen vi pratade. Snart ska vi ju iof på Party Cruuuz! :) Men jag hoppas du har haft de dunder skönt i smögen med massage o hela kitet, avis!!
Nu ska jag ladda upp lite bilder så alla får se hur härligt vi haft det idag.
Hatar mobil med styr-spak btw. Nu funkar den verkligen inte att navigera uppåt. SKIT!

Kyss o kläm


Abbie i norrpan
Cyklister i vägen!!
Min hund, abbie... ni vet.
En blomster, tussilago.
Kärlek på hög nivå. Lex o Abbs.

Good side / Bad side

1 kommentar:

Anonym sa...

Otur med kapslarna du! Hehe. Skönt ute nu när vädret kommer tillbaka till oss! Kram