onsdag 2 april 2008

Plötsligt händer det...

... liiite för sent.
Helt vanlig dag.
En helt vanlig onsdag.
Fick span på ett jobb igår, åkte iväg o hälsade på idag.
Tanten va trevlig. Hon höll mig kvar o gödde mig med fika.
Självklart hade vi gemensamma nämnare, hundar, o då kan man prata i hundra år.
Hon tyckte oxå att de va attsingens att jag inte kom för en vecka sen (annonsen kom ut igår, men dom hade fått folk från arbetsfömedlingen innan) Men hon blev så förälskad av lilla Nica att hon skulle höra av sig snarast om hon kunde sno ihop nåt.
Jobba som receptionist/allt-i-allo kanske då.
Städade på frisörakademin idag. Jag blir lika avis varje gång när jag tittar på dom som går där. JAG VILL OXÅ!
Men även om jag vann 75 000kr (eller va de 150 000:-?) så skulle jag va för snål för o lägga dom på den utbildningen iaf :(
Tänk va mycket kul man kan få för 75 000!
Tror bestämmt det är dags för lite lotto igen.
Otur i kärlek - tur i spel för helvette!!
Nu KÖÖÖÖR VI!
Bring it!

Har precis färgat mitt hår.
Lika övveraskad över resultatet varje gång.
Detta kan bero på att jag alltid glömmer vad de va för färg jag använde senast.
Nu ser de svart ut!
Men de kommer va brunt om nån tvätt eller två.
O förhoppningsvis inte grönt.
It has happend.

Kusin hälsade på mig en sväng. Hon är skön i huvvet.
Vi åkte ut till Ljung så Abbie fick springa av sig. Egentligen borde vi ha kört en massa lydnad idag, men det är ju lite svårt när man har sällskap. Får tok-köra på fredag.
Kommer troligtvis hända lite mer i hundsvängen framöver nu. Jag ska nog klara av o axla rollen.

Tror inte blev lurad nånting igår. SAFE!
Jag lyssnade på rixfm o fattade sjävklart att de var ett skämt.
Skicka ett sms o få en programvara som gör att du kan lyssna av den du ringer till.
Duuuhh...
Fast ioförsig är jag så oberörd så skulle nån sagt att kungen är död, så skulle jag säkerligen ha trott det, utan o bry mig så mycket.
In genom ena örat, o ut genom andra.

Ibland tror jag att vissa saker i mitt liv hindrar mig.
Eller vissa personer snarare.
Hindrar mig från o tänka klart på saker o ting o gör att jag hamnar i nån liten bubbla.
Jag har lite svårt o fokusera på flera saker samtidigt, o dyker nånting positivt o roligt upp så fastar jag liksom där, istället för o kika upp ibland o checka av läget utanför bubblan.
Tror det är dåligt för mig. Det kommer de utvisa i slutändan, o då är man nollad igen o måste börja om från början. Sånt har jag varken tid eller lust med. Så nu, när jag ändå tänker på det, så får jag helt enkelt ta o skärpa mig. Sluta snöa in mig.

Nu ska jag eleminera ca 100 microringar som sitter fast i mitt hår, sen förra gången vi använde det.

Happy days!
Ikväll är de Grey's.
Rimma.
Simma.
Dimma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du vill bli frisör varför blir du inte det?
Vad är 75.000 kr? Peanuts - iaf för att få det man VILL!
Dumsnåla brud... om du nu vill bli frisör - KÖR DÅ!
Finns god efterfrågan på duktiga frisörer. Prata med en kund senast igår, hon sökte två stycken till sin salong.

/P.D