måndag 14 april 2008

Vad hände?

Jag måste tas in på särskola tror jag.
Jag vetefaen hur jag lyckas :)
Men stava är tydligen inte min starka sida. Får helt enklet gräva ner stridsyxan om felstavningar o särskrivning, jag är ju inte mycket bättre själv.
O jag ooorkaaar verkligen inte öppna word (Write för min del, open office) de känns alldeles för ansträngande för o skirva en liten blogg.. bara.. juh.
O jag tycker helvette ser snyggare ut med 2 T! Thats why! ... :P

3 nya skivor hade jag i bilen idag. Bra är dom. Bra skit.
Men så fort man tröttnar.
Aja.

Först var de fint väder ute. "Skönt då kan man gå långpromenad sen när man kommer hem o köra lite lydnad på det"
Sen blev de regn - "piss skit, då blir de bara en vända runt kvarteret"
O sen blev de fint igen.
Ja jisses, den som inte lyckats bli virrig by now, den ska ha en applåd.

På fredag blir de antagligen BK. Euro 4 ever!! Så passande :)
Kanske första gången man kommer ha kul på krogen - nykter!
Det verkar moget av mig. Eller?

Jag somnade förut... på soffan... med abbie som ett litet knytte bredvid mig. Hon kan bli väldigt liten om hon bara vill. Annars är hon mest stor. Min lilla ponny!
Om hon får bebisar senare så kommer jag absolut att döpa en tik till "Princess sparkle". Gick o tänkte på det namnet förut. Vackert som få! O ni som kollat på OC vet ju var de kommer ifrån.
O Abbie heter numera även Abbidelle. Ibland. Förvirrande kanske, men hon heter ju kebab oxå så hon är nog nöjd ändå.
Vi tränade inkallning när vi gick promenad förut. Åkte upp till Ljung där hon kan springa fritt.
"Inkallning måste sitta!" Sa dom på kursen. O jag som vet att abbie testar mig mest som oftast var ju tvungen att verkligen kolla om det satt, eller inte.
Men jo då. Hon kom när hon visste att hon fick godis. Hon gick även sida, fixar stå under gång ( med nåt litet stegfel kanske) o sitt stanna kvar. Kunde tillomed få henne att sätta sig på ca 20 meters avstånd! Jo ja tackar jag. Sen kom det en cyklist, han plingade iaf o förvarnade att han var påväg förbi. Men abbie brydde sig knappt om honom. Sen kuta hon iväg o gjorde en utsvävning a la damphund. Jag gömnde mig bakom ett träd o började ropa på henne, men hon kom inte. Vänder bort huvudet o få se en cyklist som kommer ca 10 bakom mig. Tittar fram o ser Abbie typ 30 meter framför mig. "De får bära eller brista!" Jag ropade in henne, o hon kom dundrandes i 180.. " Shiiit, nu kommer hon säkert dundra in i honom , eller nåt i den stilen" Men nae då. Hon vek av lite snyggt in på gräset där jag stog. O VA hon vifftade på svansen när hon fick beröm! Hon fattade direkt att hon gjort nåt jättebra :)
Så, nu får de va nog om sånt där puttinutt.

Nu är kvällen förstörd, för nu kommer jag inte kunna somna igen om 1 timme.
Bajs.
Men järnspikar så skönt de va...

Inga kommentarer: