tisdag 14 augusti 2007

Bra eller Anus?

Det luktar just nu hemskt illa i mitt lilla boende.
Dom har gjort förarbetet i my livingroom damnit.
Förspelet.
Spaklat o slipat!
Imorrn när jag kommer hem är de som nytt, mitt lilla boende.
Hurra hurra på min tapetserar dag.
Blir smått irriterad av att jobba över ofrivilligt. Vilket jag gjorde idag.
Fast samtidigt gör de ju inte ett dugg, men man är ju så satans tråkig. Man är ju van vid att åka hem 15.00, o kanske va på kontoret runt 14.45 som senast.
Idag kl 14.45 vad jag ute i Linghem.
Det hela började bra. "Åk ut till Linghem o ta besiktningen kl 13.30 tills dess kan du gå o finlira lite så vi inte glömt nåt. Efter det ska du lämna tillbaka nycklen till SvenskFast. Kör til Skogsis o hämta upp honom o sen vidare till bromsgatan o hämta upp dom"
Tada, stans slappaste dag, tokbra!
Sen kommer missöde efter missöde. Åker ut till Linghem, alla hade gjort sånna bra jobb så de behövdes inte så mycket finputsning. Var klar runt 13, satte mig ute på altan o gottade mig en stund. Klockan blev 13.30, ingen kommer. Klockan blir 13.45 ingen kommer. Ringer bossen, hon säger stanna 10 min till, om dom inte kommit-åk. 13.55 åker jag därifrån. Hinner nätt o jämnt ner till stan, då ringder bossen o säger att dom är där nu (!), dom hade missuppfattat tiden!! Vända o åka tillbaka, inser att Linghem inte ligger bakom kröken direkt. Besiktningen går bra förutom ett litet fönster, åker därifrån 14.45 som sagt. Då har många ringt o undrat när fan jag kommer egentligen?! Förbi Svensk o lämna nyckel, hämta upp honom på skogsis, vidare till bromsgatan som jag först inte hitta, tillbaka på kontoret ca 15.30.
30 minuter?? VA är de o sura om.. VA?! ibland förstår jag mig inte på mig själv...
Det är ju löjligt... med tanke på hur många dagar somm an drar hem 14.50 så väger de ju inte ens jämt upp :D
Man är förjävla larvig ibland. Punkt slut.
Körde skiten ur jobb-bilen iaf... sega jävul :P

Jaa, vad ska man göra här hemma nu då? Fullt av slipdamm i hela vardagsrummet plus att allt är inplastat så ingen action där inne iaf. Får helt enkelt bädda ner mig i sängen senare o glo på Tv. Men nu då? Promenad idag igen?... why not... skönt o gå o rensa huvvet lite.
Jag borde kolla upp sånna där kvällskurser... vill gå nåt med naglar, det är kul!

I'm glad I could help, I guess? :P


Inga kommentarer: