fredag 10 augusti 2007

Det blev inte alltid som man tänkte sig

Just nu skulle jag vart på väg neråt i landet. Men tyvärr blev det inställt. Synd, o tragiskt oxå :S
Men det går fler tåg! eller ja... bilar.
Så efter att ha kommit hem nu, för visserligen 2h sen så har jag inte ådstakommit ett smack.
Tog en rök på altanen, satte mig o läste Hänt Bild som jag glömt damp ner i brevlådan häromdagen. Höll på o somna, vaknade av ett par telefonsamtal, o nu sitter jag här.
Om inga större förändringar sker så ska jag "fixa" film, gå en lång promenad på nån timme, köpa pizza o försätta mig i soffläge resten av kvällen. Ser faktiskt fram emot de! Ibland är de bara så jävla skönt o va själv. Alena, alone, by my self. Håll med?
Ibland kan jag tänka tillbaka på tiden då man var sambo o typ aldrig ensam.
Fast de funkade ju ett tag, man tänkte liksom inte på det. Han var alltid där när man kom hem efter jobbet, o man gjorde ta mig tusan allt ihop. Undrar om man kommer hitta nån sån igen? Alltså... klart man ska göra saker var för sig. Men jag menar mer en sån människa som man KAN göra allt med, om man skulle vilja. Alltså att alternativet finns där. Man hör många andra snacka om att "nae men hon ska iväg o göra ditten o datten o de skulle aldrig falla mig in" Att folk har vissa sidor som inte alls går ihop. Menar ju inte att man ska sitta ihop. Men typ som folk sa om oss " dom verkar ha så himla kul jämt"... även om man skulle åka o storhandla på maxi (som f.ö är o plocka extrema vuxenpoäng) så kunde man göra de till nåt kul. Äh fan det är svårt o förklara. Vad jag egentligen skulle komma fram till var ju att de va skönt o va ensam? hmm...
Dubbelmoral 2007.
En skön blandning av båda skulle sitta helt perfekt, så kan jag väl säga?
Men det är väl så det är, man vill ha lite av varje. Svårt o hitta nån/nåt med the whole package liksom.
Får se vad som händer imorrn, kanske en sväng till norrpan, annars tar jag det på söndag när jag får sällskap istället.
Jag vill träffa Lina! Får ringa henne sen... länge sen nu.

Promenad stod de på schemat ja. Då ska vi se!

Inga kommentarer: