söndag 26 augusti 2007

TråkSöndagar

Vad är det med söndagar o att allting ska kännas så tråkigt?
Eller är de bara jag?
Man vaknar, orkar inte gå upp.
Man går till slut upp, men kommer inte på nåt kul o göra.
När man väl gjort nåt så kommer allting i en stor följd o man springer hit o dit o fixar ditten o datten.
Sen blir de tråkigt igen, får de närmar sig kväll.
För då är de måndag dagen därpå, o det är tråk.
Never really liked sundays.
Förutom dom söndagarna som man har nåt kul planerat dvs.
Har inget kul planerat idag jag.
Men jag har iaf vart ute o powerwalkat/sprungit stundvis uppe i spåret, a.k.a "skogen".
5km tog jag mig runt på ganska exakt 45 minuter. Började 12.26 o kom i mål 13.11 :P
Vet inte om de är bra eller dåligt, men högt tempo höll jag iaf. Har aldrig redigt tagit tid, men nu ska jag börja med det. Så nästa gång ska de gå på minst 40 min iaf.
Sen ringde jag ma o pa o tänkte snålkäka, men dom hade redan ätit sörrni så jag tog med mig dansbandspappan o tvättade våra bilar istället. Sen hängde jag med hem till dom o sydde lite granna. Sydde upp några gardiner som vart för långa, alldeles för länge, o några shorts som ska med till cyprus.
Ibland är jag så händig att jag tappar hakan.
Kollade när Carolina sprang en skvätt, hon kom 3'a. Men hon har väl tydligen vart jävligt duktig vad jag hörde. Hänger inte med i den där friidrotten alls. Sport's just not my cup of thea.
O nu sitter jag här o luktar svett, eller njae, de gör jag faktiskt inte, men jag ska iaf duscha o sen laga lite mat. Ska skriva matlista till nästa vecka oxå. Kom på att de inte blir så mycket lagad mat i veckorna ändå trots allt. Det jag lagar på måndagen o äter räcker ju oftast till en matlåda till tisdagen, o de jag lagar på onsdagen räcker ju till matlåda till torsdagen. Sen är de fredag o då käkar man nåt annat gott, likaså lördag, o sen käkar man nåt lagat igen på söndagen, fast oftast bara nåt lättlagat. Hepp!
Ehm, då vet ni.. typ?
Vi får se vad kvällen bjuder på för något denna tråkiga söndag.

Inga kommentarer: