torsdag 16 augusti 2007

Jag lider av en sjukdom

Den kallar sig "Short Time Memory Loss" o den är vedervärdig.
Jag kan sitta i soffan o komma på nånting jag måste fixa vid datorn, sätter mig vid datorn, börjar kolla bloggar o greja med annat. Sen kan jag gå ifrån datorn o sätta mig i soffan igen. Komma på (!) "visst fan!" o gå tillbaka till datorn. Då kanske nån börjat skriva nåt på MSN som jag snällt svarar på, o kanske kommer vidare till nåt helt annat. Går ifrån datorn, in i köket för o ta mig nåt o äta på kanske, komma på (!!) "AMEN VA FAAN!" Sätter mig vid datorn, o får (förhoppningsvis) saken gjord. O det här är bara ett av hundra exempel. På jobbet blir de likadant. "åk dit , dit o dit" Japp! Åker iväg o har glömt ta med mig hälften, åker tillbaka, hämtar 1/3del av de som skulle med, åker igen, kommer på den sista grejen som skulle hängt med (ibland en livs levande individ faktiskt) men HÄR nånstans bestämmer jag mig för om det är värt o ge med sig för sin sjukdom o åka tillbaka, eller bara ta o skita i både den o den löjliga saken man glömt ( om de nu inte var en person vill säga). Samma sak när man är o handlar mat o dylikt. Om ni nångång skulle stöta på (som i "träffa" reds.anm) mig på exempelvis Maxi o jag ser ut att gå o mumla nånting för mig själv så behöver ni inte bli rädda o tänka "whatta freakshow!" utan de är bara jag som kontinueligt går o repeterar de jag skulle köpa, så jag inte glömmer nånting. Idag blev ramsan "sköljmedel, glass o krossad ananas". Lätt för de rimmade nästan! Det värsta är att komma av sig... gå förbi nånting billigt med stor röd skylt." Åh! billigt! tar en sån..."
".. hur gick ramsan nu igen?"
Oh well, intressepil rakt i solarplexus på Er.
Jag har extremt svårt för folk med lätt dyslexi. För de betyder att dom kan stava ibland.
Vilket inte är riktigt good enough for me. Ok om dom har dyslexi o helt sonika inte kan stava rätt till saker o ting, då har man ju inget o irritera sig på. Men folk som skriver " heljen" "not" "nongong" "Vist" -GAH! sorry! but that is not my cup of tea. Även folk som stavar fel på engelska ord svider lite i ögat.. inga namn nämnda *host* BEN.. *host* men jag kan leva med det ;)
SJÄLV ÄR JAG HELT FELFRI! gud va skönt...
Godnatters!

Inga kommentarer: