torsdag 23 augusti 2007

Dan före dan

Före freee-dan.
Gud så tråkigt, ber om ursäkt direkt.
Mammor är ett släkte vi inte kan leva utan, men som vi helst skulle kunna reglera ibland.
5 saker en mamma är bra på:
1. En mamma vet allt.
2. Även om hon har fel o är helt ute o cyklar, så har hon rätt.
3. Hon kan laga mat, även om de verkligen knappt går o äta ibland, så kan hon.
4. En mamma vet redan innan du ringer, att du skulle ringa "Jo jag kände på mig att du skulle ringa"
5. Att prata. En mamma kan sällan tekniken att "gilla läget" när ingen annan egentligen lyssnar.
Idag hade jag en diskussion om just ämnet mammor.
Kids say the darnest things - säger dom, men mammor says the dumbest things ibland.
Hope it will turn out to be alright in the end.
Hade möte på jobbet idag.
Gud va vi kan kackla på frukosten allihopa, men på mötet var de tyst som i graven vill jag lova.
Haha. Inkluderat mig själv. Har nog aldrig vart tyst så länge.
Hon delade ut ansvarsområden o jag tog på mig bilarna. Bil-kåt som man är.
Så nu ska jag se till att dom funkar allihopa o är rena o fina. Funkar dom icke, så får dom åka till farbror Engströms. Fick lite ris o lite ros. Mötte chefen på Djurmagasinet senare på eftermiddagen (hon har ofrivilligt blivit med kattunge) o där passade hon på att tacka mig en smula till för att jag ställt upp o vart duktig under sommaren när de vart lite folk.
Äsch då :P Skrev upp mig på helg-jobb igen, så förhoppningsvis får jag in lite med stash framöver.
Åkte till Maxi o skulle handla på mig en jävla massa mat. Svängde förbi "banken" beng-i-bollen först o fick en 5'a till vagnen. Hur skulle jag klara mig utan dig?
Väl där inne kom jag ju inte på nån rolig mat alls, så de fick bli en massa annat strunt istället, men kul var de!
Ska börja med matsedel här hemma, så man kan planera sina inköp lite bättre o slipper komma hem o inte veta vad man ska laga för mat.
Dagens i-landsproblem.
Nu ska jag ner till Hemköp o hämta ut mitt paket med kläder, totaly did it again. Men de va rea på hela skiten :P Måste ju ha sommarkläder till Cypern dämnit!
Sen blir de promenad, som vanligt.
Då vet ni!

1 kommentar:

Anonym sa...

mammor is the devil, we all know it! Mr Bank