torsdag 30 augusti 2007

Imorrn är de dax

Dax att ta tag i packningsbioten. Gud, måste verkligen ha 3 dagar på mig. MINST!
Kommer komma på saker hela tiden... men när väskan är full så är den full, veronica, glöm inte det.
Jo, på tal om packning o utlandsresor så ska jag tydligen bli hundägare inom snar framtid om vissa andra får bestämma :P
Själv säger jag inte mer än - Que?! Vad hände?
Har väldigt svårt o se mig själv som en hundägare just precis nu, men självklart är de lockande. Lockande som fan!!
Åkte direkt hem till Gravid-Anna idag o fick nybakade bullar. Hon är en bull-mamma allaredan :)
Gott som tusan. Sen kollade vi Hundböcker. Hon har haft ett par hundar med åren av alla dess sorter, alltid skönt o få lite riktlinjer av nån som ändå vet lite.
Sen gick vi en promenad, ända ner till apoteket. Där köpte jag allergitabletter.
Ja ni läser rätt, brudjäveln har pälsallergi o tänker skaffa sig fler djur. Attemt to suicide?
Saken är iaf den att allergin finns där i min lilla kropp, men den visar sig på olika nivåer (ibland inte alls) o på olika djur. Vissa katter kan jag knappt va i samma rum som förns de börjar rinna i näsan o klia i ögonen, medan Hobbe knappt gör nånting för mig. Nu har jag visserligen börjat nysa lite här hemma, men de kommer i omgångar, kan va helt clean i flera månader. Hundar är lite si o så, kan inte komma på nån direkt hund som jag fått samma symptom av som med katter. Nellie känns ingenting alls, antagligen för att hon är strävhårig (eller va de heter?) O när jag gjorde ett allergitest hos doktorn så var det främst katter, sen lite på hund o lite på häst.
Konstigt nog blir jag nästan alltid rinnig i näsan o kliig i ögona så fort jag träffar hästar, kanske för att de är så sällan? Oh well. Så är det iaf. O skulle jag rådfråga en läkare om o skaffa fler djur skulle dom säkerligen säga "nej", men det är mitt eget ansvar o val här i livet. Tyck vad ni vill.
Jättekul o se att de är hela 3 stycken inne o läser den här bloggen, om man ska räkna ihop alla punkter vill säga!
Konstigt att jag enkelt kan räkna upp minst 5 till vid namn som jag vet är här inne o snokar... :P
Oh well, ett tafatt försök från min sida iaf.
Kom på säkert 47 saker som jag skulle få med i den här bloggen idag när jag gick o tänkte på jobbet, men de ända jag kommer ihåg nu är Jalle o Heavy. *haha*
Äntligen Morgon med Adam o Gry påminde mig om dom imorrse! (världens bästa morgonprogram btw)
"Tittar upp tittar ner, var är Lasse kronér? Lasse går utan hår, han har inte ett spåååår"
"På rymmen", mer sånna program tack! I love it! :)
Har inte fått så mycket mer gjort idag faktiskt. Käkade grillad kyckling, potatissallad o grönsallad. Gott som tusan! Det skedde ju ett litet missöde igår när jag stog o stekte mina Raggmunkar..... glömde helt bort den sista, så när jag gick ut i v-rummet innan jag skulle ut o gå, så luktade det en ANING brännt... oopsi? Tur som fan att jag gick dit överhuvudtaget innan jag gick ut :S Ibland är man mer dumihuvvet än vanligt. Så de blev bara en ynka i matlådan, får väl äta den senare, för o göra den glad eller nåt.
Ikväll är de RixFm Festival i stan, men de struntar jag blankt i, då jag redan såg dom i norrpan. Synd o köra skiten en torsdag? Då är de ju bara arbetslösa o studenter som kan gå ut! Harrys skulle ha VIP kväll... ha så jävla kul då. O skita inte ner! Måns Zelmerlöw- Jag tänker leta spår efter dig imorgon, var så säker... Kanske säljer't på Ebay om tillfälle ges. Men han är säkert toffel o åker hem till sthlm till bruden förståss direkt efter uppträdandet...
Jag ska nog ta o köpa den där Gynning boken ändå! Imorrn kanske! Så har jag lite lektyr o läsa på beachen! SEN kan du få låna den, lovar... BG.
Imorrn sker det vi alla väntat på så länge nu:
När ska Veronica få äta sina jävla kräftor??
IMORRN är svaret. Jag är pepp, pepp som fan. Ska bli skit gott. Hoppas jag... men tänk om...kanske inte smakar alls så speciellt när man väl hugger in? vilken cliffhanger o ha väntat så länge på nåt sånt trist. Oh well <--Igen Äta tänker jag, o jag ska le hela tiden.
Nu dusch! Sen Tv.





2 kommentarer:

Anonym sa...

Attempt, med p... Men bra förök... :P

Nica Hansson sa...

Googlade du det eller?
Förök?
Vill du föröka mig? :P