onsdag 12 mars 2008

Bytt är bytt

O kommer aldrig tillbaka!
Nu har jag bytt abonnemang på mobilen.
Jag skickar mer sms än vad jag ringer.
Med den enkla matematiken i ryggsäcken gick jag in på hemsidan för o se vad dom hade att erbjuda.
Räknade ut ungefär hur många minuter jag ringer, o hur många sms jag skickar per månad.
Jämförde dom olika abonnemangen o bindningstider, fasta månadskostnader som man får ringa för resp. inte ringa för o.s.v
Nica ger sig inte in i saker o ting utan att ha gjort en ordentlig research, som ni ser!
Jag är int dum ja int.
Trodde att Kompis Sms med 3000 fria sms/månad skulle va nåt för mig. Men de visade sig att ringkostnaden låg på 99öre, istället för mina nuvarande 69öre, plus att man inte fick ringa för månadsavgiften på 99:-, vilket jag får för mina nuvarande 69:-. O när jag räknade klart på det så visade de sig att jag skulle hamna på samma månadskostnad i slutändan iaf.
Hittade tillslut Snackis. Men då binder vi upp oss igen på antingen ytterligare 12/24 månader.
Om jag binder upp mig på 12 månader kommer min räkning bli ca 56% billigare än vad den är nu, o "ytterligare" 49% billigare om jag binder upp mig på 24mån.
12 månader verkade mest vettigt. Man vet aldrig vad som hänt om 2 år.
Vi kanske inte ens använder mobiltelefoner då.
Chip inopererat i örat o en faktura som är samankopplad med elförbrukningen.
Ringde till tele2 och fick prata med en latjo liten pryl. Han hette nåt utlänskt o presenterade sig själv precis så som man presenterar en artist som ska upp på scen.
"O jag heteeeeer BLHAHABLAAAAAAA!"
"Gud va roligt du hette!" Utbrister jag, glad som jag blev :)
Iaf så hjälpte denna unge man mig med mina problem. Som synd var fick jag naturligtvis inte byta till snackis, men alla andra abonnemang va fritt fram.
Han berättade för mig att min wap/gprs utnyttjades flitigt. Låg på 250 spänn denna månad!!
WTF?! Jag som typ kollar min egen blogg ca 1-2 minuter om dagen, plus hämtar hem nåt nytt tema/ringsignal nångång ibland. Varning utfärdas till er andra!
Förra månaden låg den ju på bara 100spänn...jisses.
Nu ska jag iaf bara betala 39:- för 1gigs nertankning.
Sen efter lite uträkningar kom vi fram till att jag skulle byta till Kompis.
Gratis till dom som oxå har't, o samma kostnad som jag har idag - till dom andra.
Det kan ju med lätt matematik inte bli dyrare räkning än vad jag redan har.
Så tummen upp för det!
O hamnade min faktura på siffror över 500pix nästa månad så får jag byta igen, till nåt annat som passar damen.
Jag är nöjd.
Tele2 är nöjda.
O ni kan va nöjda, för min skull.

"Äh fan, jag är nöjd!"

Inga kommentarer: