söndag 30 mars 2008

Kalas Lördag / Bakis Söndag!

Igår var det lördag.
de betydde att nica gick upp innan tuppen kl 7. åkte iväg o jobbade en sväng. Kom hem igen runt 11.30.
Tog det lugnt i ca 40minuter, käkade mackor med skagenröra! *mumma*
Sen bar det iväg på hudnträning.
Gick bra! Jag är stolt över min fialotta. Hon imponerar på både mig o tränarna varje gång!
Sen bar de iväg hemmåt igen runt 15.30.
Käkade mat igen gjorde mig iordning för galej. Tryckte i mig några cider. Svårdrucket det där.. så bubbligt!
Sen knata jag ner till bussen o fick sällskap av C o gänget som skulle bowla.
Väl inne i stan hämtade E upp mig o så drog vi vidare till L på för-galej.
Det var trevligt!
Sen blev de dags för mig att dra ner mot bowlingen o möta upp resten av ganget.
När jag gick där på stan med en ciggiluring i ena näven o en cider i andra så kände jag mig helt plötsligt jätte dum. Hur tänkte jag? Hur fjortis blev jag inte nu då, på två röda?
"Jag tar med mig sista cidern på vägen ner".. tänkte jag ju...
Aja.. de va ju inte så långt o gå så jag behövde ju inte känns mig så dum, så länge :P
Vi övertygade folket om att de va Platens som gällde för kvällen, o dom flesta höll med.
Jag har inga högre förhoppningar på kroglivet längre, så visst var de väl trevligt där. Men de finns verkligen inget ställe i stan som tilltalar mig till 100%.
Jag vill till ett ställe som är stort, för de betyder att man inte behöver trängas med en massa folk, o folket blir inte svettiga o äckliga efter 1 timme. Sen vill jag ha flera olika slags dansgolv. Så man kan springa runt o äga lite överallt, lite liveband kanske. Sen vill jag att de ska finnas som en lounge (eller vad det heter o stavas, sorry orkar inte plocka fram "word" :P) där de finns sköna soffor o kuddar o myspys där man kan slänga sig i en hög med sina vänner o snacka skit o bara umgås, musiken är lite lugnare där inne. Pratvänligt. Sen är jag nöjd!
Finns de nåt sånt ställe i stan? nej.
Jag gillar Palace i norrpan, för där är de stort, o flera dansgolv. Men sen är man ju inte där så ofta heller, så därför har man väl inte tröttnat på stället.
Sen stängde de ju kl 2 igår eftersom vi drog fram till sommartid.
O de betydde ju att alla lowlifes som inte kopplat till det, bilda nån jävla tumultkö fram till garderoben, så man höll på o drunkna.
Sen skulle ju alla ut o käka samtidigt oxå. Nica var vrååålhungrig o hade skallebank! O allmänt otrevlig! Men de slutade med att vi tröttna på alla matköer o drog hem istället.
Självklart fick jag en halv öl utspilld på mig. Hatar fulla brudjävlar som inte fattar att man INTE bör hoppa omkring på dansgolvet med en öl i handen. Öl...som luktar så gott...
Sen stog ett par brudar o grovhånglade i typ en kvart. "Woho, dom kom på att dom va lesbiska - good for them!" Tänkte vi först. Sen märkte vi att dom bara ville ha uppmärksamhet, såklart. O de fick dom ju. Nördigt.

Vaknade ganska så skapligt idag. Gick en liten promenad runt huset. Upptäckte att de va kanonväder, varmt o skönt! Måste berott på sommartiden :P
Fick med mig P o hund på promenad. Dock blåste de som bara fan just då.. såklart. Men de va trevligt ändå!
Sen fick jag åka in o jobba en timme. Värdo!! Men man får väl ställa upp ibland antar jag...

Nu ska jag äta lite mat.
Köpte en stor påse lösgodis på vägen hem.. den ska jag frossa i ikväll.

La ink, Erik o Mackan - Perfekt söndagkväll!

Ni som trodde ni kunde dansa... glöm det! Roland äger!




Mit nya ashäftiga handtecken. För det vidare!

Figgelito!
Cilla, mitt öga o lesbiska wannabe brudar! Vilken kväll!

1 kommentar:

EoM sa...

Eftersom du bloggat om Erik och Mackan så tänkte jag bara tipsa om att ”Erik & Mackan - Snygga och smärta” har premiär nu på söndag 9/11 kl 20:30 på TV6

http://http://www.tv6.se/snyggaochsmarta