onsdag 5 mars 2008

Som en dröm

Hittade ett meddelande i utkorgen på mobilen.
"Grus i foten pga skon"
Då slog de mig att jag hade stans konstigaste dröm förut. Men allt hänger liksom ihop med verkligheten... låt mig förklara.
Jag satt i en soffa, men nån kille - vet ej vem.
Helt plötsligt sitter jag utan strumpor o tittar på undersidan av foten. För de gör liksom lite ont.
Där finner jag ett litet litet sår.
Börjar pilla lite o titta närmre på det o ser att det är ett litet grus som sitter i såret.
Trycker på såret som man gör när man försöker klämma ur en sticka, o poff så öppnar sig såret o blir typ 1 cm stort.
O de går liksom att titta in i det. Inget blod eller nånting. Men ser att de är som en ficka med massor av grus där i, i foten! O så häller jag ut allt grus i handen, det blir en handfull med grus ungefär. Kommer ihåg att jag själv sitter med hakan i backen o är helt chockad av vad som just hände.
Sen tittar jag på båda föterna o inser att det är 2 sår på varje fot. Bara tt fortsätta tömma ur gruset då tänker jag, sen vaknade jag av larmet.
Märklig? jag?
Här kommer då det som jag själv tror har med drömmen o verkligheten att göra.
När jag vaknat så märker jag att jag har lite ont i tummen, fast mer i handflatan nedanför tummen, o den smärtan kändes som samma som i foten, i drömmen. Möjligen kom jag emot o trycka på tum-hand-flatan under drömmen - därav smärtan i foten?
Tidigare på dagen så var vi o städade upp på Harrys. Y står o moppar trappen ner o jag kläcker " Fan va jävla mycket krossat glas överallt jämt!" då säger Y
"Ja, de känns som det går igenom skon" - efter det når de ju foten, som säkert går sönder o blir sårig...?
Vart självaste gruset kommer in vet jag inte...
Aja.
Till nästa konstiga i mitt konstiga liv.
Kom hem igår, kollar hemtelefonen som alltid blinkar av alla jävla säljare som ringt under dagen o inte fattar att jag aldrig är hemma innan 3.
den här gången stog där ett nytt nummer. Men massor av siffror.
Efter några sekunder så ringer de där konstiga numret igen. Svara- hör ingenting. Jävla skitsäljare! Vissa hör man ju aldrig för att deras jävla sånna där tekniska grejer inte funkar. Vet själv efter som jag sutit med sån skit förr. Man pratar o kunden hör inget för tekniken strular. oh well.
Det här numret ringer ett paaar gånger i följd. Tillsut hör jag någon.
"Hello?"
"Ja hallå? vem är det?
"Hello? Are you *nåt namn* ?"
"Nooo....? who?"
"*säger namnet igen*" bryter på nåt annat språk.
"No, he or she does not live here"
"Who are you?"
"Where are you calling from??"
"Nigeria"
"Nigeria?? Are you kidding me?"
"Noo, whats your name?"
"Are you aware that you are calling sweden right now?"
"Yes, are you *säger namnet som jag inte hör*"
"I said no, you've called the wrong number"
"No, maybe I want to meet you?"
"*haha* yeah, and maybe you don't..."
KLICK
Sen ringde han ett par gånger till, men jag sket i o svara då jag kom på att de kanske är jag som betalar samtalet? :S
De lär märkas. På nåt sätt kan de va värt det.
Han hade ringt 2 gånger idag oxå...
Här är numret om nån känner för o ringa till honom: 002348089373878
Hälsa från mig!

Nu ska jag sova. verkligen.


Inga kommentarer: