söndag 9 mars 2008

Det va de de

Så var den helgen snart över. Den här har vart väldigt givande måste jag säga!
Gillar när de händer lite saker.
I går var de ju hundträning, den gick ganska bra tycker jag under omständigheterna.
Han-hundarna blev mycket intresserade av hennes kissfäck på gräset :P
Hon är en teaser, precis som sin matte :D
Mycket tittande ner i backen.
Matte va ju skittråkig o försökte använda en bitgrej som belöning istället för godis. De gick i ungefär 5 minuter. Sen va bitgrejen skittråkig o Abbie såg ju att "alla andraaaa" fick ju godis.
Så de va bara o greppa en näve o köra som vi alltid gjort :)
Körde linförighet, budsföring o inkallning.
Haha.
Jag har alltid tänkt med budsföringen (man skickar hunden mellan två förare) att de svåra ska bli o få tillbaka Abbie. Eftersom hon äälskar allt o alla. Men igår var de svårt o få henne o springa dit hon skulle istället. Hon föll tillbaka på "när kopplet är av får jag göra vad jag vill" o började nosa omkring som en fåne. Sen efter ett tag märkte hon att nån konstig människa stog o ropade på henne, o då jävlar fick hon fart!
Sen kom hon felfritt tillbaka till mig. Hoppla pålle!
Ser verkligen fram emot o börja hårdträna lydnaden nu, hon är faktiskt himla duktig om jag får säga de själv (som säkert ingen annan gör om sina egan hundar...)
Sen blev de en tripp hem, byta kläder o vidare in till stan. Fikade o hängde gäng med Herr Gustavsson o Mr T. Väldigt roliga grabbar de där!
Blev medbjuden på "melodifestivalskväll" hemma hos EoE på kvällen, evigheter sen jag var där sist.
Så de blev bara hem, invänta dom andra två o sen iväg igen - mot Tjällmo!
EoE har två bastarder hemma. Mycket fina. Men blev mest imponerad över den stora hundgården dom byggt sen jag var där sist! Jag vill med ha ett hus på landet med hundgård - gaddämnit!! Ge mig!
Blev en relativt tidig kväll, va hemma vid 12 igen tror jag.
P bangade chokladfesten idag för "plugg" som de hette (suckeeer...)
Men han gav mig iaf biljetterna! (fänx a bunch, gubben ;))
Så jag tog med mig Herr Gustavsson som har god smak istället!
Hittade en massa gott, som himmelriket med vingar.. bakom.. ryggen...
Men kan lätt bli ruinerad på choklad - hoho jaja.
Köpte 2 Anthon Berg kakor, en med mörk choklad o kakobitar, o en ljus.
1 chokladkaka med ljus (är inte mycket för dom där 70-80%iga)
LakritsToffé och whisky fudge!
Ikväll blir de frossa! :)
Men man kan ju som tur är inte äta så mycket av dom, väldigt mättsamma.

Sen kom jag hem o gick en promenix med doggen.
Hon fick springa lös vid Ljung. She loves it.
De bästa är o hitta saker man inte fåt äta/bita i.
O matte blir asförbannad.
Men men. De går ju över :P

Sen fick jag påbackning över att min bil var väldans skitig innuti.
Vilket stämmer bra.
Så med det dåliga samvetet tog jag med mig en hink o trasa o började vårstäda vrålåket!
Torkade runt alla lister o under motorhuven o innuti såklart. Fint blev det!
Ska köpa grejer på Bilsportmässan, Elmia sen i april. Umgås man med bilgalna grabbar en halvdag så smittar det av sig, helt enkelt.
En ny bilstereo, nya baklyktor o en takvinge... sen är jag nöjd. O lite pank. Men bra mycket billigare där än o köpa i butik!
Nu piiper micron på mig.
Dags o äta lite.
Ska ta tag i lite städning o diskning här hemma sen, då kan jag fan va förtjänt att slappa i soffan resten av kvällen med choklad, right?

Tjipp!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bloggen var intressant och läsvärd även idag... tills jag kom till stycket om bilstyling. Då spydde jag. Kräktes ytterligare en gång då jag försökte återuppta läsningen, hann bara till "takvinge" och det vände sig i magen.

Anonym sa...

Måste instämma med tidigare anonym (alla som är anonyma är...)
Jag satt och skruvade på mig själv och fann det hela lite makabert. Vuxen livet närmar sig och bilstyling känns så 90tal.
Fast det är klart, pickhult är ju inte så modernt kanske ;)

Nica Hansson sa...

Alla som är anonyma är våldtäcksmän!
HAH! In your faces mo-fo's.