lördag 22 mars 2008

Hoppsan vilken dag!

Igår fyllde min kära mamma år.
Grattis till henne! Vi firade idag med tårta o påskmat.
Jag älskar påsk/jul mat. Vet inte varför. För de är ju inget speciellt egentligen. Men bara så gott!
Hon fick presentkort på guldfynd så nu kan hon köpa sig nåt vackert.

C kom hit igårkväll så käkade vi lite.
Sen drog vi vidare på förfest med gammalt pickhults folk, de va trevligt!
Sen fick de bli kommunalt in till stan vid 23. Den här gången gick de bra iaf :P
Pontiak va ju hur skön som helst.
Synd bara att de inte va så mycket folk där o stötta honom.
Han är ju så iskall när han går omkring o ser sådär mega känd ut.
Några killar försökte komma upp på scen o hälsa på honom, men dom fick raskt gå ner igen för nåt sånt hade han inte tid med :)
Satt o snackade med en kille från gbg. Han va från linkan från början men hade flyttat till gbg för o tävla i kampsport. Tydligen nån svensk mästare av nåt slag.
Vi satt o diskuterade det där med slag o sparkar o jag sa att jag inte tycker det ser alls snyggt ut när man kollar på tex UFC, när dom bara kramas o delar ut nån ful spark. Tacka vet jag karate o dylikt. Mortal kombat :) Det ser iaf ballt ut.
Men han höll inte med utan sa det jag redan hört från andra som är intresserade, att de ligger så himla mycket träning bakom o dom är så oerhört skickliga o.s.v.
Yeah, whatever.
Riktigt trevlig var den här mannen tills han började prata om sina skador som han ådstakommit under året. Bl.a hans brutna näsa med knölar på.
"O du har oxå en brottar näsa ser jag!" säger människan till mig. Med ett flin som går från öra till öra, sen ger han mig en kram o tror att allt är frid o fröjd. Tjena.
Jag kan ta ett skämt, men inte när det ligger på den nivån.
Jag hävde väl ur mig nåt otrevligt tillbaka o då skulle han helt plötsligt ha en puss på kinden, annars skulle han dra.
...
När skulle du dra sa du?
Jag blir så trött.
Jag fjäskar aldrig för en kille som tror han är nåt.
Nångång under vårt samtal dök även hans kära vän upp, slank sig ner bredvid o la armen om mig.
"Jag är här nu"
...
???
Jag tittade inte ens på honom utan tog snällt bort hans arm.
"åååh, faaan såg du va hon dissade mig??"
Jag kanske framstår som stans bitch för vissa. Enligt mig själv är det inte så.
Varför ska jag sitta o fnittra o flamsa med för att en kille tror att han är självaste Don juan?
Det är inte lätt o fånga vettiga brudars intresse. Helt enkelt.
En rolig sak han sa var att både C o jag hade samma ansikts uttryck när han kom fram o hälsade. "Ni måste va jävligt nära vänner va?"
O de stämmer nog rätt så bra, fast vi två inte tänker på det. Vi är ganska så lika.
Efter detta drog vi huvudena lite åt höger o fick synd på "VIP" hörnan.
Jag hatar VIP- hörnor.
Så jävla onödigt!
Vad betyder dom?
"Här sitter vi som är snäppet bättre än alla andra, o snöret här betyder att du inte är välkommen in i cirkeln?"
Helt sjukt, ju.
Fast å andra sidan är de ju skönt o veta att alla jävla nötter är samlade på ett o samma ställe!
Sitter o dricker skumpa, som fan i mig ingen kan säga att dom köper på krogen för att det är så jävla gott. För hade flaskorna kostat 100 spänn hade ingen jävel köpt dom. Hånglar med nån minderåriga blonda brudar, som är supernöjda med att få gratis dricka. O tillråga på allt så är tydligen de nyaste nytt på dagis att man ska dricka skumpa från en upponervänd skumpaflaska. Dom såg sååå löjliga ut, men dom trodde dom va hottest in town. Vid sånna tillfällen vill jag bara skrika rakt ut.
Efter detta, o efter den storslagna Pontiak drog vi till Hakkepi o moffade kebab. GÖÖTT. Jag är nästan glad att jag inte bor inne i stan, då hade jag ätit där på tok för ofta.
Åkte med en jätte trevlig taxichafför hem. Han berättade om hur puckade människor kan vara som åker taxi. En kollega hade fått åka till sthlm, när han kom dit ändrade han sig o ville han till lkpg igen. När dom väl kom hem hade han ingen täckning på sitt kort o kunde därför inte heller betala. Sjuukt! Många polissamtal blir de tydligen. Ofta folk inte kan betala.
O ibland kommer ett par o vill åka till Eskilstuna för 14 000:-, slänger upp pengar som ingenting.
Spännande jobb, när man faktiskt aldrig vet vart man ska ta vägen!

Mitt nästa yrke ska tydligen vara konditorist. Eller va de kan heta. Bullmamma helt enkelt.
Mamma, bror med familj tycker att jag bakar så gott, så det är nåt jag borde satsa på.
Skulle va sjukt gulligt o kul o starta sitt egna lilla konditori faktiskt.
Men men, en liten dröm som nog aldrig kommer bli av.
Måste ju iaf utbilda mig på nåt sätt först o främst.
Tåls o tänkas på.

Nu blir e film o lite godis tror jag.
Så skönt att de bara är lördag idag. O typ lördag imorrn igen.

LÖRDAG HELA VECKAN LÅÅÅNG!

Pecka med mystiska blicken.
Så där ja!
Öööööl, nån?

Birthday Cake! (brasta shejk?)
Mannen, myten, legenden.
Faster o Dennis
Dennis

3 kommentarer:

Anonym sa...

Taxichaufför har jag varit, det är INTE stekigt.
Min hund slet nästan benet av en hund som heter Dennis.

/"gissa vem"

Anonym sa...

i så fall kan jag joina dig i bitch-klubben. helt rätt gjort :)

Anonym sa...

Hej vännen! Ta och läs boken "spelet" skriven av Neil Strauss. Både den där grejen med att sätta sig självsäkert, och kommentera din reaktion till sin polare (negga), och det där med "ni är nära vänner va?"(första kontakt)-grjen kommer från den boken. Även det där med kampsporten kommer säkert från den boken. Det är en handbok i raggning och i att manipulera kvinnor.
Jag har btw, läst den två gånger...