måndag 3 mars 2008

Gamla godingar

Hittat en massa gamla bra låtar :)
Sjukt att jag gick på gymnasiet när dom här släpptes, känns som de va mellanstadie musik!
Men då var de väl Euro 4 ever antar jag!
Hittar dock inte den bästa av dom bästa.. ska leta lite till efter jag skrivit klart detta o så viktiga blogginlägg.
Sjukt hur man kommer ihåg texter till så gamla låtar. Märkte att jag i det stora hela kan hela texten till Clawfingers - biggest the best. Hah!
Stressig måndag idag. 4 sjuka på jobbet. Dvs typ halva styrkan. Men vart klar till 3 iaf.
P.D har lärt mig (han lär ut så mycket han) att den första måndagen varje månad så tuuuutar en tuta jätte högt i stan. Vilket tydligen helt har undgått mig dom senaste 24 åren. Men idag hörde jag den!
Cool.
Hade nåt med krig o göra tror jag, eller om de va en varningssignal att det kommer utomjordingar o hälsar på? Jag är osäker.
Gick ut en sväng med Anna o kajsa efter jobbet. skönt med liten solig promenad. Dock lite kall. Min lilla Abbie har tydligen växt så de knakar... inget man själv märker såklart. Måste väga henne snart igen. Nu nådde hon iaf upp till barnvagnen så hon kunde se kajsa. Så länge som hon gått o undrat va de är för skräp i den där vagnen ni går o drar på! :)
Jag börjar få åldernojja attacker nu igen.
Fan.. 25 år!
Jag fyllde ju nyss 20!
Tänk om 5 år går lika fort igen. Då hinner jag verkligen inte med min biologiska klocka.
Undrar vad jag gör om 5 år?
Undra vad jag trodde att jag skulle göra när jag är 25, när jag var 20? Jag kommer då inte ihåg.
Jag trodde nog att jag skulle va påväg o skafffa barn med nån kille jag vart tillsammans med i några år. O att vi bodde i hus.
Så har jag jämnt tänkt. Jag är sån jäkla helylle svensson ibland så det nästan blir tråkigt.
Undrar va andra tänker om sin framtid, eller "när jag blir stor".
Om de inte handlar om att man har stadigt sällskap, bor i hus på landet med ett rogivande arbete?
Jag kan verkligen lida med dom som är äldre o har åldernojja, o är singlar.
Jag menar... så som jag tänker nu o nojjar mig, o jag är 25. stackars dom som är 30+ o fortfarande inte hittat rätt kvinna att dela livet med, tråkigt jobb, bor i ful sunkig lägenhet.
Då får ni nog fan gå fram o blåsa skallen av mig om jag skulle sluta så. Va misslyckad jag skulle känna mig. Undrar om det är den åldergruppen som oftast begår självmord?
Nej usch så jag tänker... förlåt!
Jag gillar nog Svensson liv.
Fröken medelmåtta.
Lagom ful, lagom snygg, lagom tjock, lagom smal, lagom rolig, lagom tråkig. Lagar lagom god mat, städar lagom ofta...lätt o lagom!
Fast ändå inte.
Jag behöver hitta en kille som är lite av en opposite.
Just för o röra om i grytan.
Han får absolut inte va som jag. Vi skulle bli jätte tråkiga, o ha jätte tråkigt.
Tänk om man kunde hitta nån som bara spontant bokar en weekend till new york , eller paris, bara sådär. Eller nån annat helt oväntad överaskning. Jag gillar överaskningar.
Men jag är ingen obotlig romantiker. Sådär puttinuttit o man tittar djuuupt in i varandras ögon o smälter bort... nånstans runt "tittar djuupt" så skulle jag börja asgarva... Nica "hur är man allvarlig?" Hansson. Jag gillar att ha kul (va konstigt) humor o glädje is what gets me going.
Jaha, nog om detta eller?

Lyssna på musiken nu vettja.



Excellence


Solid Harmonie

Popsie


1 kommentar:

Lappfjallan sa...

Excellence!Hade glömt bort dom!Typ hundra år sedan juh!