måndag 17 mars 2008

Fröken Svår?

Du kanske sa nånting som ingen alls förstod
Och som du ångrade men som du ändå sa
Du kanske gick ett steg för långt för dom försoffade
Så att dom inte såg att det var bra

Du ville ändra på dig själv och på din värld
Men fick då ofrivilligt se att den var seg
Livet är en dans på rosor
Men det är en dans med svåra steg

Du ville visa att du fanns och att du levde
Och att inte allt var lika dött som dom
Du ville se alternativ i allt som inte var nåt var bra
Och att det gick att göra om

Du ville bara hjälpa till och vara snäll
Mot som som praktiskt taget ingenting förstår
Du ville bara göra gott och ändå fick du namnet Fröken svår

Och du fick höra av vänner och bekanta
Att "Nu tar vi allt, för allting här är vårt"!
Dom sa att framtiden var ljus
Nu har dom bil och mat och hus
Dom sa att ingenting var svårt
Och du fick höra att livet var en dans på rosor
Och det blev en dans som stack dig hårt

Idag var det en sån dag.
Vaknade. Kallt o jävligt, o självklart en massa snö fick jag senare uppleva.
Alla har vi nog känt oss som Fröken Svår nångång, o idag var de min dag.
När jag gick där på jula o tänkte över "mitt så kallade liv", o hörde winnterdäck stråla ut genom högtalarna i varuhuset.
Men imorgon är en annan dag - som Chister Björkman sjöng!

Lappfjollan va här på fika förut, mycket trevligt. Hon har gått o blivit hästbrud!
Vi konstaterade att man helt enkelt borde starta eget.
Alltid lika kul o ses, du är min damp-deluxe vän :)

Ringde på 2 boenden idag. En lägenhet. Men den va för dyr. O ett hus.
Men skulle återkomma imorgon när frugan i huset kom hem (skönt o höra att vi kvinnor tydligen regerar i vissa hem :P) Men jag tror att den är ganska så dyr i kallhyra oxå, en 3'a nämligen.

Ska iväg o se Björn Gustavsson i september, eller när de nu var? Då kommer han till östergötland igen mina vänner! Närmare bestämmt Norrköping. Ska passa på o singla av mig i sommar nu, så jag är redo för att stadga mig i september.

Ja, sen var de väl inte mer än så tror jag.

Jag nöjer mig här.

3 kommentarer:

Lappfjallan sa...

Vi kan väl "dampa" av oss snart igen?När är Björn i Nrkg?Vad kostar biljetterna?Var köper man dom?Hur gammal är du?Var bor du?Ok,ska sluuutaaaaaaaaaaaaaa;)

Nica Hansson sa...

Vad heter din mammas kusin? Är dina byxor blå? :D
Norrköping på nån teater va de nu hette. Går att kolla på upp på Ticnet.se Vi köper biljetterna nu vid löning, onumrerade -bara o hänga på tycker jag!!

Anonym sa...

Jag vill följa med på Björn Gustavsson!! Don´t you dare boka utan mig!! =)