lördag 8 mars 2008

Ibland är jag pinsam

Jag som person är kanske för många lite märklig.
Det första jhag tänker på o det kanske största felet med mig är att jag är väldigt försynt. Eller va man ska kalla det.
Jag ställer sällan följdfrågor eller frågar folk om saker som kan verka lite "känsligt". Jag går på faktorn att vill nån berätta nånting för mig, så gör som det. O de dom inte berättar, frågar jag heller inget om. För hade dom velat prata om det så hade dom sagt nåt, right?
Anyhow. Ibland kan de där verkligen gå överstyr för mig. Jag "låtsas" att jag vet vad folk pratar om o håller med, när jag i själva verket inte har den blankaste om vad dom syftar på. Men för att slippa verka dumihuvvet, så frågar jag ingenting. Jag är oxå megakänd för att inte lyssna speciellt bra o information faller ganska lätt ur mitt huvud. O för att minsta risken för att nån säger "Amen va fan! De har vi ju redan pratat om 20 gånger" så frågar jag heller inte då om vad saken gäller.
Ett motto jag ska försöka börja leva mer efter är " frågar man ingenting, får man ingenting veta". Jag har börjar klite smått iaf, o visst har man fått höra att man både är trög o oallmänbildad.- men det är jag! take it or leave it, jag törs iaf fråga ju! o så har jag lärt mig nåt till nästa gång!
I fallet jag pratar om nu så var poängen med det hela att min kära vän o hennes parter sen låååång tid tillbaka, ska bli föräldrar! jätte kul!
Grejen är den att förra gången vi umgicks så försökte hon hinta mig att hon var gravid. O de va verkligen inga dåliga hintar, tro mig. Så här i efterhand var jag verkligen blond som inte fattade.
Vi skulle kolla bilder från semestern, o det dök tydligen upp s.k "magbilder", vilket jag kopplade till viktminskning istället för graviditet. Det pratades om att jag skulle ta över hennes tjänst på jobbet "sen". Vilket jag kopplade till att hon kanske skulle iväg på kurs o utbilda sig till nåt annat, som jag säkert inte lyssnat på, o tordes därför inte fråga vidare i ämnet. Ja så där höll det på...
Jaja, jag ska skärmpa mig. herrejisses.

Nu hinner jag inte mycket mer. Ska iväg på hundkurs, sen blir de fika på stan med Mr G o Mr T kanske? Ingen turnering i kunskap ikväll, jag tolkar det som ett tecken på rädsla över att förlora, sucker! Imorrn blir de förmodligen chokladfestival - o vad jag ska äta o inte uppföra mig!

Tjipp o hej!

Inga kommentarer: