tisdag 4 mars 2008

Saker som stör

Jag är glad idag, det är inte det.
Verkligen! Jag är sprudlande glad, en smula trött kanske.
MEN!
Det har uppkommit en del "saker som stör" idag.
Vi kör ett punktformat:
  • Folk som inte kan stava rätt med E o Ä - Gah! Jag blir tokig.
  • Folk man inte får nåt grepp om, ena stunden är det si o andra stunden är det så - jag känner mig förvirrad
  • Folk som är rent ut sagt pissed off ena sekunden, o andra sekunden så garvar dom o skojar som aldrig förr - sånt gör mig mörkrädd.
  • Folk som säger emot, vad jag än säger så påbörjas deras mening med "men nae, så är det ju inte" - Håll bara god min ibland??
  • När jag stressar o klantar mig precis hela tiden. Tappar nycklar, går in i dörrkarmar, missar o koppla när jag växlar så de låter sådär illa, slår i huvvet i biltaket när jag kliver in i bilen m.m - Jag är inte gjort för stress.
  • När man sminkar sig på morgonen o tycker att man ser rätt descent ut för en arbetsdag, kommer in till jobbet o kollar sig i segeln 3h senare o inser att så är inte fallet.
  • När man tittar igenom sin garderob o frågar sig vart kläderna är som man inhandlat under det senaste året? Allt man ser är bara gamla trasor!
  • När ögonen börja dimma igen av att man glott alldeles för länge in i dataskärmen - då är de dax o dra!

    Jag läsa Darwins teori om nånting o komma till insikt i mitt liv, tydligen.
    Tack o hej.

Inga kommentarer: